actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd May 2016, 13:28
Ellen.B*eyens Ellen.B*eyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kasterlee
Posts: 76
Greenpeace onthult geheime TTIP-documenten

Greenpeace zegt maandag om 11.00 uur geheime documenten te onthullen over de onderhandelingen over het handelsverdrag TTIP.

De documenten zouden aantonen dat er sprake is van een ‘gigantische verschuiving van de macht van burgers naar grote bedrijven’.

Greenpeace eist dat de onderhandelingen tussen de Europese Unie en de Verenigde Staten worden gestaakt. De organisatie maakt zich zorgen omdat belangrijke milieumaatregelen dreigen te worden geschrapt.

‘De EU en VS lijken de belangen van multinationals boven de bescherming van mens en milieu te stellen.’ Ook het EU-principe dat alleen bewezen veilige producten op de markt mogen komen, zou worden vervangen ‘door een in de VS gebruikelijke benadering dat gevaarlijke stoffen niet verboden maar ‘gemanaged’ worden’.

Volgens RTL Nieuws, dat de documenten al in handen heeft, gaan ze over allerlei alledaagse zaken. Zo zou cosmetica mogen worden geïmporteerd waarvoor dierproeven zijn gehouden, wat in Europa verboden is. En de tot nu toe voor Franse boeren beschermde naam ‘champagne’ zou ook door Amerikaanse wijnboeren mogen worden gebruikt.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160501_02268514

Eigen mening: Ik ben zeker en vast voor internationale handel aangezien dit de wereldwijde welvaart stimuleert. Maar bij de onderhandelingen, tussen de EU en de VS, stel ik mij vragen. Ik vind dat men multinationals te veel toelaat en de kleine man wordt al te vaak vergeten. Ik vind dat ze de bestaande milieumaatregelen niet mogen schrappen. De VS mag invoeren in de Europese Unie maar dit enkel als ze voldoen aan de regels die hier gelden. Europese bedrijven moeten ook aan deze regels voor doen, dus bedrijven uit de VS ook. De EU moet er voor zorgen dat de belangen van de mens en het milieu boven de belangen van multinationals komen. Internationale handel kan ook bestaan met oog voor de mens en het milieu.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.