actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd May 2016, 12:11
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Sint-Job-in 't-Goor
Posts: 83
Negen op de tien werknemers mogen niet van thuis werken

Slechts één op de tien werknemers (12 procent) in ons land kan of mag af en toe eens thuiswerken. Dat blijkt uit onderzoek van de FOD Economie, schrijven Het Nieuwsblad, De Standaard en de Gazet van Antwerpen maandag. Vooral laagge*schoolden en arbeiders werken nagenoeg nooit van thuis.

Thuiswerk is bij uitstek voor hooggeschoolden met een kantoorjob: van hen werkt nu al een kwart af en toe of vooral van thuis uit.

'Thuiswerk zit wel dege*lijk in de lift', zegt de FOD. 'Twintig jaar terug deed amper vijf procent van alle werknemers het, dat aantal is dus bijna verdrievou*digd.'

Vooral chefs en managers werken af en toe thuis: 44 procent van de managers doet regelmatig aan thuiswerk, tegenover 1 à 2 procent van de laaggeschoolde arbeiders. Volgens Guy Van Geys van de KU Leuven komt dat voor een stuk omdat de managers de autonomie hebben om dat te doen, maar is het onderscheid tussen werk en vrije tijd bij hen ook vager.

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160502_02269067
02-05-2016

Eigen mening:
Ik denk dat het ook een voordeel is om van thuis uit te werken. De kilometervergoeding die de werknemers krijgen van de werkgevers zal dan ook dalen. Weer een besparing erbij! Ik begrijp ook dat het werk dat die werknemer dan verricht moeilijker te controleren is, maar dat is een kwestie van vertrouwen hebben in je werkvolk. De werknemers moeten er niet van profiteren dat ze van thuis uit mogen werken. Ik denk dat het een goede zaak zou zijn als er meerdere mensen van thuis uit mogen werken. Waarom vooral de hooggeschoolde van thuis uit mogen werken, is voor mij een groot raadsel. Zijn andere werknemers niet goed genoeg? Ik verschiet er niet van dat het vooral de 'grote bazen' zijn die ook thuis werken. Het is niet omdat ze de leiding hebben dat ze minder aanwezig moeten zijn op het werk. Ik zou juist denken dat zij heel de tijd op kantoor willen zijn. Zelf zou ik niet van thuis uit willen werken. Ik zou het contact met collega's missen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd May 2016, 22:39
naomi.di*rckx naomi.di*rckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Pulderbos
Posts: 82
Negen op de tien werknemers mogen niet van thuis werken

Ik vind dat we moeten meegaan met de tijd. Meer vrouwen gaan werken omdat er dan 2 inkomsten zijn en het leven te duur is, de technologie is er om het te doen en het is beter voor het milieu dat mensen van thuis kunnen werken. Zouden de bazen van de bedrijven hier al aan hebben gedacht. Voor jonge ouders kan dit een groot voordeel zijn want een crèche is enorm duur en zo kan 1 van de ouders of beide ouders voor de kinderen zorgen. Er zijn ook zoveel nieuwe mogelijkheden gekomen om te werken van thuis uit. Ja, natuurlijk was het 20 jaar geleden maar vijf procent. Er bestond nog geen skype of andere mogelijkheden. En al wel computers maar in een primitieve vorm. En het is ook een pak milieubewuster om dit te doen. Geen uren lange files meer naar het werk en zoals Sien zei moet er geen kilometer vergoeding meer zijn.

Gewone werknemers moeten hier ook de mogelijkheid voor krijgen, zoals Sien ook al zei. Iedereen moet gelijk behandeld worden...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.