actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd May 2018, 09:19
Arno.V*andenBergh Arno.V*andenBergh is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Herentals
Posts: 43
Ontwikkelaar populaire onlinegame 'Fortnite' geeft 100 miljoen dollar aan prijzengeld

Ontwikkelaar populaire onlinegame 'Fortnite' geeft 100 miljoen dollar aan prijzengeld weg

Epic Games, de ontwikkelaar van de populaire onlinegame Fortnite, gaat voor in totaal 100 miljoen dollar (85 miljoen euro) aan prijzengeld weggeven tijdens het eerste competitieve seizoen met het spel. Het gaat om een recordbedrag binnen de e-sport.
De 100 miljoen dollar zal worden gebruikt om de prijzenpot van alle wedstrijden tijdens het seizoen 2018-2019 te spijzen, de eerste officiële competitie met het spel. Het gaat om het grootste bedrag ooit binnen de e-sport.
Voorheen stond het record op in totaal 37 miljoen dollar aan prijzengeld voor competities in 2017 met 'Dota 2'. Het spel van ontwikkelaar Valve heeft wel al een langere geschiedenis binnen de e-sport.
Het in juli 2017 uitgebrachte Fortnite groeide al snel uit tot een van de populairste computergames van het moment. In januari telde het spel meer dan 45 miljoen spelers, volgens Epic Games.
Eiland
Bij de third-person shooter worden tot honderd onlinespelers op een eiland gedropt waar ze wapens kunnen vinden. Het doel van het spel is de tegenstanders uit te schakelen en als laatste over te blijven, terwijl het speelveld almaar kleiner wordt. Het spelgenre wordt ook wel 'battle royale' genoemd.
Een gelijkaardige game is het eveneens erg populaire PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG), dat in maart 2017 werd gelanceerd.

Bron: De Morgen https://www.demorgen.be/technologie...d-weg-bd8bfcee/
Datum: 22/05/2018

Mijn mening: Dat de jeugd van tegenwoordig graag achter de computer zit is al lang geen geheim meer. (Daar ben ik zelf ook schuldig aan.) En met de e-sports die meer en meer op de voorgrond komen, verschiet ik er eigenlijk ook niet van dat zulke bedragen op tafel kunnen worden gelegd. Zelf speel ik regelmatig Dota 2, en zoals ze aanhalen in het artikel stond het prijzengeld voor de ‘the international’ (het kampioenschap van Dota 2) vorig jaar op maar liefst 37 miljoen dollar.

Als buitenstaander kan ik mij wel inbeelden dat het moeilijk is te begrijpen waar ze zo een kapitaal vandaan halen, zeker als je weet dat beide games volledig gratis zijn om te spelen. Het antwoord is “in game costumization”. Spelers kunnen geld betalen om hun profiel en karakter naar hun hand te zetten.

Met al de aandacht dat de e-sports vandaag krijgen ben ik benieuwd of we het binnenkort niet op de TV zien verschijnen.

Laatst aangepast door Arno.V*andenBergh : 22nd May 2018 om 09:34.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.