actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2011, 17:43
Stijn.Geboers Stijn.Geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 55
Politie stopt blowende piloot: 192 passagiers moeten 12 uur wachten

Politie stopt blowende piloot: 192 passagiers moeten 12 uur wachten
De piloot had er eentje gerold en gebruikt.
De luchthavenpolitie in het Russische Magadan heeft een piloot uit de cockpit gehaald, die onder invloed van drugs een toestel met 192 passagiers wilde starten. Artsen stelden bij de man en de hoofdstewardess gebruik van marihuana vast.

De piloot wilde het vliegtuig van de luchtvaartmaatschappij Yakutia Airlines meer dan 6.000 kilometer ver van de havenstad Magadan naar Moskou vliegen. Een vervangende bemanning kon met twaalf uur vertraging vertrekken.

Onlangs nog werd in Rusland een andere piloot tegengehouden, met sporen van synthetische drugs in zijn bloed. (belga/vsv)
08/11/11 12u42

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...r-wachten.dhtml

Mening:
Toen ik dit las dacht ik dat dit een grap was, Dit kon een klein 200 man hun leven gekost hebben zonder dat deze mensen het besef er van hadden hoe de staat van hun piloot was.
Deze piloot is niet goed bij zijn hoofd, hij mag blij zijn dat ze hem niet hadden laten vliegen. Hij zou er zijn leven lang spijt van gehad hebben. Deze persoon verdient naar mijn mening een zware geldboete en celstraf.
Drugs is al illegaal en dan gaat deze persoon er nog eens met ''spelen'' ook, en zelfs spelen met andermans leven.
Ik kan hier niet met mijn hoofd bij hoe hij zoiets zou kunnen riskeren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th November 2011, 20:29
Niels Olieslagers Niels Olieslagers is offline
Niels Olieslagers
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: België
Posts: 117
Indien ik de directeur van deze luchtvaartmaatschappij was, zou ik niet twijfelen om de piloot in kwestie te ontslaan. Dergelijk gedrag is onaanvaardbaar. Indien men deze persoon in de toekomst toch nog laat vliegen, zal dit het imago van het bedrijf zeker niet ten goede komen.

Helaas is dit geen alleenstaand geval. In het bijgevoegde artikel is er sprake van een soortgelijke situatie. Een Russische piloot is volgens de passagiers duidelijk dronken. Een woordvoerder van Aeroflot, de luchtvaartmaatschappij, kwam dan ook nog eens vertellen dat 'het niet zo erg is als de piloot dronken is, het vliegtuig vliegt toch praktisch zonder hulp'. Hoewel achteraf bewezen is dat de piloot niet onder invloed was, kan deze uitspraak echt niet door de beugel. Wie heeft er nu nog vertrouwen in dit bedrijf?

Bron:
De Standaard
Link naar artikel!

Passagiers weigeren op te stijgen met dronken piloot

Normaal gezien is de toespraak van de piloot aan het begin van een vlucht een manier om de passagiers gerust te stellen dat hun reis vlot zal verlopen. Dat was niet het geval bij een vlucht van het Russische Aeroflot. De passagiers weigerden op te stijgen met de piloot omdat de man met een dubbele tong sprak.
Piloot Alexander Cheplevsky zou volgens de passagiers duidelijk dronken zijn. Er ontstond daarop een opstand die de stewardessen niet onder controle kregen. Een woordvoerder van Aeroflot werd er bij gehaald, maar de man maakte de woede alleen maar erger door te melden dat 'het niet zo erg is als de piloot dronken is, het vliegtuig vliegt toch praktisch zonder hulp'.

Toen Cheplevsky eindelijk de cockpit verliet om zich te tonen aan de 300 passagiers had hij moeite om te lopen en had hij bloeddoorlopen ogen. 'Ik denk niet dat er iemand in Rusland is die niet weet hoe een dronken persoon eruit ziet', zei passagier Katya Kushner aan de Moscow Times. De piloot beloofde dat hij het vliegen zou overlaten aan de overige drie piloten, maar dat argument hielp niet.

Ksenia Sobchak, een televisiepresentatrice die erg bekend is in Rusland, zat ook in het vliegtuig en eiste dat er vier nieuwe piloten werden gezocht. Aeroflot gaf uiteindelijk toe. Meer dan 100 passagiers hadden ondertussen al een petitie getekend waarin ze verklaarden te denken dat de piloot onder invloed was. Het vliegtuig kon naar New York vertrekken met drie uur vertraging én vier nieuwe piloten.

Volgens een woordvoerder van Aeroflot werd er geen alcohol aangetroffen in het bloed van Cheplevsky. Ze gaf massahysterie onder de passagiers aan als reden voor het incident. Achteraf werd wel nog een persbericht uitgestuurd met de boodschap dat de piloot misschien een beroerte kon gekregen hebben vlak voor de vlucht.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.