actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2011, 11:13
evelien.kolsteeg evelien.kolsteeg is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herentals
Posts: 106
Kinderen Fukushima worden getest op schildklierproblemen

Kinderen Fukushima worden getest op schildklierproblemen

zondag 09 oktober 2011 om 12u18

De Japanse prefectuur Fukushima, waar in maart de zwaarste kernramp sinds Tsjernobyl plaatsvond, is zondag gestart met medische onderzoeken bij 360.000 kinderen om na te gaan of de kinderen te kampen hebben met schildklierproblemen.

Veel ouders waren vragende partij voor zo'n medisch onderzoek. Na de ramp zouden inwoners uit naburige gebieden last hebben van verschillende problemen met de schildklier. De kinderen in kwestie zullen voor de rest van hun leven op regelmatige basis onderzocht worden.

Hormonale en schildklierproblemen

Uit een andere niet-officiële studie, uitgevoerd door dokters in de regio van Fukushima, blijkt dat 10 van de 130 onderzochte kinderen last hebben van hormonale en schildklierproblemen. De dokters kunnen op dit moment echter niet zeggen of er een verband bestaat tussen de gezondheidsproblemen en de kernramp.

Op 11 maart werd het noordoosten van Japan getroffen door een verwoestende aardbeving en tsunami. Zo'n 20.000 mensen kwamen om of zijn nog steeds vermist. Het natuurgeweld veroorzaakte een zware kernramp in Fukushima. (Belga/INM)

Bron: knack.be

Ik haal bovenstaand artikel bewust aan om ons allen nogmaals te herinneren aan de tragedie die op 11 maart plaatsvond. Ons nieuws wordt dezer dagen gedomineerd door bankencrisissen, politieke impasses enzovoort. Maar ik vind niet dat wat uit het oog is, ook uit het hart mag gaan.
De schrijnende gevolgen van de natuurramp in Japan, zijn volgens mij nog niet half op hun, hoogtepunt. Ik vind het belangrijk dat we hier toch ook nog onze steun verzekeren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.