actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2011, 11:54
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
'House' best bekeken tv-programma ter wereld

'House' best bekeken tv-programma ter wereld

04/10/11, 10u57

'House'-hoofdrolspeler Hugh Laurie. © reuters
De Amerikaanse serie 'House' is het best bekeken televisieprogramma ter wereld. De show met in de hoofdrol de Britse acteur Hugh Laurie wordt gemiddeld bekeken door 82 miljoen mensen in 72 landen, meldt het Guinness Book of Records.

Met die aantallen verdringt het ziekenhuisdrama de politieserie CSI: Miami van de bovenste plaats.

House gaat deze week in de Verenigde Staten zijn laatste seizoen in. Hugh Laurie speelt dokter House sinds 2004. Daarvoor ontving hij twee Golden Globe Awards en verschillende Emmy-nominaties. (vk.nl)

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/2909/t...er-wereld.dhtml

Op zich eigenlijk een klein artikeltje dat meer media- en commerciegericht is dan maatschappelijk relevant. En ergens is dat wel zo, daarom plaats ik het ook in deze categorie. Maar toch vind ik er ergens wel een meerwaarde in terug. Het feit dat een ziekenhuisserie een politieserie overtreft, vind ik wel bijzonderswaardig. Veel ligt natuurlijk ook aan de manier van een verhaal vertellen en de acteurs met hun prestaties. Maar toch is de serie redelijk interessant om op medisch gebied een beetje te volgen. De zaken zijn misschien wat overdreven, maar op één of andere manier kan je er toch wel bepaalde zaken uit opsteken. Zo ben ik ook na seizoen 5 pas de serie beginnen volgen, en sommige afleveringen bieden mij wel medische informatie die altijd fijn te gebruiken is als leraar biologie in (stage)lessen later. House is ook een medium dat de meeste leerlingen (waarschijnlijk wel pas tweede graad) gaan kennen, en het is wel eens leuk om op die manier bepaalde soorten leerstof aan te brengen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th October 2011, 20:25
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wiekevorst
Posts: 120
Smile

Persoonlijk is het voor mij geen verrassing dat 'House' door vele mensen bekeken wordt. Het is een ludiek programma met humor, raadsels en een tikkeltjes ironie (voornamelijk dankzij House alias Hugh Laurie). Ideale combinatie voor een geslaagde serie. Het leuke aan House is dat hij zo onvoorspelbaar is. Je denkt hem helemaal door te hebben en dan net op het laatste moment draait hij volledig om. Wat mij vooral verbaasde was dat 'CSI Miami' op de eerste plaats stond. Aangezien ik helemaal niet zo'n fan ben en er naar mijn mening al genoeg series rond misdaad zijn gemaakt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th October 2011, 14:15
Valerie.Pandelaers Valerie.Pandelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 99
Voor mij een verdiende titel, 'House M.D.' is namelijk ook een van mijn favoriete programma's.
Ik vind dat het programma zorgt voor afwisseling in het medialandschap, dat de laatste tijd te fel overschaduwd wordt door kookprogramma's en dergelijke (wat natuurlijk ook wel eens leuk kan zijn voor enkele keren).
Alleen jammer dat 'House' stopt na seizoen 8, dus we hebben nog maar 1 seizoen te gaan... Dus genieten maar !
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th October 2011, 18:28
Willem.Van.den.Broeck Willem.Van.den.Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 24
Terecht!

Terecht, vind ik! 'House M.D.' vind ik persoonlijk een uniek programma in de manier dat het maar op een paar vlakken een echt ziekenhuisserie nadoet. Verschillende mensen kunnen niet begrijpen hoe goed de serie nu is; de arrogante dokter, de diepe mysteries en de blijvende raadsel op sociale vlakken. Ik ben en zal altijd een trouwe kijker zijn van 'House M.D.', van de allereerste aflevering tot de laatste aflevering van seizoen 8.

Nog een interessant weetje; Hugh Laurie (de acteur die House speelt) gaat na seizoen 8 verder in de muziekbusiness. Hetgeen hij vroeger ook al gedaan heeft en een zeer grote passie voor heeft.

http://www.youtube.com/watch?v=aq-tEtN6dEk
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 12th October 2011, 15:00
Kira-Lynn.Moris Kira-Lynn.Moris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Booischot
Posts: 23
Terecht dat "House M.D." die titel heeft gekregen. Het is een goed programma met veel humor, altijd amusant om naar te kijken.
Chapeau dat er al een 8ste seizoen is! Volgens mij is het niet vanzelfsprekend om steeds interessante en boeiende onderwerpen te vinden voor een nieuwe aflevering.
Zoals Valerie al zei, het is een leuke afwisseling voor de vele kookprogramma's. Maar hoe meer je kijkt op alle zenders, zijn er steeds meer en meer programma's die gaan over het ziekenhuisleven, al vind ik dat niet erg. Het is best leerrijk!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 12th October 2011, 15:47
Jasper.Deschuyter Jasper.Deschuyter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 101
Zoals velen hierboven mij ben ik het eens dat House M.D. een uitstekende serie is. Ik denk toch wel dat het Hugh Laurie is die de serie gemaakt heeft tot wat het nu is. Maar wat maakt Hugh Laurie nu net zo'n goede acteur? Laurie kan zich enorm goed inleven in zijn rol, en doet daar dan ook moeite voor. In een interview met Dave Letterman (bron: http://www.youtube.com/watch?v=ETLHO8kbi_c) praat hij ook over hoe moeilijk het eigenlijk is voor een Brit om Amerikaans te praten. Hij doet het toch maar!

Voor Amerika is Hugh Laurie maar echt populair geworden door 'House M.D.', in Engeland zelf is Laurie een legendarische acteur die gehonoreerd werd door Queen Elizabeth II. Een merkwaardige prestatie.

Voor wie nog meer Hugh Laurie wilt zien nadat het laatste seizoen van House M.D. is afgelopen, kan ik 'A bit of Fry and Laurie' aanraden, waar hij verschillende sketches maakte met zijn mede-student van Cambridge University, Stephen Fry. Laurie is bovendien ook nog enorm bekend geworden door 'Blackadder II', 'Blackadder the Third' en 'Blackadder goes Forth'. Een echte aanrader voor wie houdt van echte pure, Britse humor.

In een interview heeft Laurie gezegd dat, nu de opnames voor House M.D. (bijna) achter de rug zijn, hij zich gaat bezig houden met het opnemen van Blues en Jazz, zijn favoriete muziekstijl.
(Bron: http://www.youtube.com/watch?v=fsMhNys5QrI)
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 18th October 2011, 10:39
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
Thumbs up Het belang van audio-visuele kunsten

Zelf ben ik enorme fan van audio visuele kunsten. Het doet me dan ook deugd om te zien dat een hoogstaand programma als House M.D. nummer één van de wereld is. Na al de voorgaande seizoenen zie je duidelijk dat de makers van House M.D. steeds vernieuwend proberen te werken. Het feit dat ze na al die jaren steeds nieuwe manieren vinden om het doktersverhaal weer te geven duid aan dat er genieën aan het werk zijn.

Ik vind het geweldig dat zo'n goed uitgewerkt programma ervoor zorgt dat miljoenen mensen zich even van de wereld kunnen wanen en meegaan in het verhaal. Dit is het belang van de audio-visuele kunsten, ik vind het belangrijk dat er serieus gewerkt aan een programma en dat de mensen niet enkel naar flut programma's kijken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.