actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2008, 17:24
Ellen Bolckmans's Avatar
Ellen Bolckmans Ellen Bolckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 65
Veiling souvenirs levert laatste Titanic-overlevende 40.000 euro op

Veiling souvenirs levert laatste Titanic-overlevende 40.000 euro op

= De veiling van haar souvenirs aan de Titanic heeft Millvina Dean, de laatste overlevende van de schipbreuk van het cruiseschip, 31.150 Britse pond (40.000 euro) opgebracht, het tienvoudige van wat ze gehoopt had. Dean moest de souvenirs verkopen zodat ze de kosten voor haar verblijf in een rusthuis zou kunnen betalen.
Tijdens de veiling in Devizes, in het zuidwesten van Engeland, werd onder meer een koffer aangeboden van een eeuw oud, vol kleren die de familie van Dean kreeg van inwoners van New York toen ze opnieuw aan land kwam na de schipbreuk.

De Britse was amper twee maanden oud toen het beroemde schip tegen een ijsberg botste en zonk in 1912. Vandaag is ze 96 jaar oud en heeft ze het moeilijk om de eindjes aan elkaar te knopen. Ze hoopte 3.000 pond te verzamelen met de verkoop per opbod.

"Ik verkoop (deze koffer) omdat ik de kosten moet betalen voor mijn verblijf in het rusthuis en ik verkoop alles dat waarde kan hebben", legde ze eerder uit aan de regionale krant Daily Echo.

Zo’n 1.500 passagiers overleden bij de scheepsramp tijdens de eerste tocht van de Titanic over de Atlantische oceaan.

De familie van Dean wilde emigreren naar Kansas in de Verenigde Staten. Millvina was de jongste passagier die de ramp overleefde, samen met haar broer, toen ook nog een baby, en haar moeder Eva. Haar vader kwam om bij de schipbreuk. Bijna zevenhonderd mensen overleefden de ramp, die een van de ergste blijft uit de scheepvaartgeschiedenis.

Dean is de laatste overlevende van de Titanic sinds haar landgenote Barbara Joyce Dainton vorig jaar de eeuwige ijsbergen opzocht.

Bron: de standaard

Kritiek:
Ik heb dit gepost omdat de meeste van ons de Titanic toch heeft geďnteresseerd of misschien nog steeds. Het is toch niet dat het zo een klein bootje was dat gezonken is. Het heeft een hele geschiedenis. Nu dat de laatste overlevende haar spullen verkoopt van toen mag toch wat aandacht krijgen.
Je moet denk ik toch goed je moed bij elkaar kunnen rapen om zo'n waardevolle spullen te verkopen, ookal krijg je er zoveel geld voor. Natuurlijk, als je een beetje in de problemen geraakt wordt het misschien al makkelijker.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.