actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st December 2007, 18:46
Robbert Schroeven's Avatar
Robbert Schroeven Robbert Schroeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: itegem
Posts: 59
Tijgers doden man in Indiase dierentuin

Tijger verscheurt onvoorzichtige fotograaf

Een bezoeker van een dierentuin in India wilde een nog mooiere foto maken van een tijger, maar kwam iets te dichtbij en werd gegrepen door het roofdier. Een half uur durend vreselijk gevecht volgde. Het slachtoffer overleed aan zijn verwondingen.

Aan stukken getrokken
De toegestroomde oppassers van de zoo probeerden met man en macht de tijger af te leiden. Maar eenmaal beet, liet hij niet meer los. Langzaam werd de man in de Guwahatti-zoo aan stukken getrokken door de Bengaalse tijger.

Doodgebloed
Het slachtoffer bloedde dood. Het is niet duidelijk of de tijger werd afgemaakt. De andere tijgers deden waarschijnlijk instinctief ook mee aan de aanval. (eb)

Bron: HLN
__________________
For every animal you don't eat, I'm going to eat three.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th December 2007, 10:50
Hanne Wuyts Hanne Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Schilde
Posts: 107
Amai dit is gewoon gruwelijk!! Zo zie je maar, die dieren in de dierentuin hebben hun instinkt niet verloren!! Zo is dat toch ook al iets geweest met een vrouw die ook is vermoord door jachtluipaard-achtige beesten. Ze was er zelfs meter van... ja bij zo'n artikel kan je alleen maar zeggen hoe gruwelijk en hoe dom van die mensen dat ze hun leven op het spel zetten voor een foto of een knuffel van de beesten...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th December 2007, 19:04
Dorien.Van.Gorp's Avatar
Dorien.Van.Gorp Dorien.Van.Gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Tielen
Posts: 46
het is erg wat er met die man is gebeurd. Zo besef je nog maar eens dat je met dieren voorzichtig moet zijn. Eender welk dier je weet nooit wat het gaat doen. Zeker in een dierentuin moet je voorzichtig zijn je kent de dieren helemaal niet dus je weet niet tot wat ze in staat zijn.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 27th December 2007, 10:34
Natasja_dc Natasja_dc is offline
Natasja
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 73
Dit is inderdaad heel gruwelijk. Langs de andere kant moeten, zeker volwassenen, toch weten dat deze dieren geen knuffelberen zijn. Dat je beter uit hun buurt blijft, weet blijkbaar toch niet iedereen. Deze dieren worden niet voor niets roofdieren genoemd. Dit zit gewoon in hun natuur.

Dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd. Ik vind dat de dierentuin ervoor moet zorgen dat deze dieren extra beveiligd moeten worden, zodat de mensen niet meer al te dicht bij het hok kunnen komen. Zo kunnen de meeste problemen al vermeden worden volgens mij.

Ik vind het vreselijk wat er gebeurd is, maar deze man moet weten dat hij geen foto moet gaan nemen door een tralie heen. Zeker niet van een tijger!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 16th October 2008, 21:33
Ellen Brosens Ellen Brosens is offline
Ellen Brosens
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Turnhout
Posts: 43
Ik snap toch niet dat sommige mensen dat nog altijd niet snappen dat er zo'n bordje met pas op gevaarlijk of pas op niet te dichtbij komen er wel degelijk staat voor een reden. Natuurlijk moet je met alle dieren uitkijken maar met roofdieren moet je nog voorzichtiger zijn. Ik vind nu wel dat de tijgers afgemaakt moeten worden. Het is rechtvaardig tegenover de persoon die overleden is en de familie ervan.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 18th October 2008, 13:35
Shana Henderieckx Shana Henderieckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Antwerpen
Posts: 130
Citaat:
Orgineel gepost door Ellen Brosens
Ik vind nu wel dat de tijgers afgemaakt moeten worden. Het is rechtvaardig tegenover de persoon die overleden is en de familie ervan.


Ik weet niet goed of ik hiermee akkoord ga. Langs de ene kant vind ik absoluut NIET dat die tijger moet worden afgemaakt. Deze tijger heeft dat helemaal niet 'express' gedaan, en dat is nu ook eenmaal een dier met het instinct om te jagen en vlees te eten. Punt. Het probleem met ons, is dat wij te dieren te veel vergelijken met mensen. Dat dier heeft die man gedood, DUS dat is een moordenaar. Nee echt, zo werkt dat niet in de dierenwereld, daar is het "de een zijn dood, is de ander zijn brood". En dat kunnen wij mensen misschien niet vatten, maar toch is het onterecht om deze tijger te beschuldigen van moord Zeker niet wanneer zijn prooi zichzelf al bijna letterlijk door de tralies duwde.
Maar ja het is en blijft natuurlijk wel een heel trieste zaak, en ik kan ook wel begrijpen dat het voor de familie geruststellender is om het dier nooit meer te hoeven zien. Maar hierbij wil ik wel toevoegen, dat men niet mag vergeten dat dieren en mensen niet hetzelfde denken!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 18th October 2008, 14:03
jolein kimpe's Avatar
jolein kimpe jolein kimpe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oevel
Posts: 77
Brrrr, koude rillingen krijg je van zoiets.

Het is verschrikkelijk gruwelijk om zoiets te lezen, laat staan er getuige van te zijn.
Hoe verschrikkelijk veel pijn de man geleden heeft is niet te schatten denk ik.
Maar ik vraag me toch af hoe dit kan gebeuren. Is da man over een soort van omheining geklauterd om de tijger beter te kunnen fotograferen, of waren er niet genoeg veiligheidsmaatregelen genomen waardoor iedere bezoeker gegrepen kon worden door het dier.

Wat ik ook niet goed kan vatten is dat een in gevangenschap geboren tijger, die normaal elke dag rotverwend wordt met allerlei lekkers, toch nog zin heeft om even een bezoeker te vermalen.
Zat het dier misschien te lang op zijn honger?
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 20th October 2008, 11:28
Gerinckx Lieselotte Gerinckx Lieselotte is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Mol
Posts: 69
Tijgers in India vallen vaker mensen aan

Tijgers in India vallen vaker mensen aan

In India vallen tijgers de laatste tijd steeds vaker mensen aan. Volgens experts ligt de oorzaak bij global warming. Zo wordt de leefruimte van de dieren kleiner en hebben ze het moeilijker om voedsel te vinden. Daarom schuwen ze de dorpen niet meer.

Prooien verdwijnen
In de streek Netidhopani zijn de voorbije zes maanden liefst zeven vissers door een tijger gedood. Het zeeniveau stijgt en de mangroves (grote, sterke bomen aan de kust) verdwijnen. Daardoor gaat het ook niet goed met de voornaamste prooien van de tijgers: krokodillen, grote krabben en vis.

Bedreigd
De oorzaak ligt ook gedeeltelijk bij de dorpsbewoners zelf. Ze zijn namelijk niet voorzichtig genoeg en wagen zich in zones die strikt genoteerd staan als tijgergebied. Ooit leefden er honderden tijgers in deze regio's, maar vandaag is hun aantal sterk gedaald. Veel tijgers werden gedood door stropers en hun habitat is de voorbije decennia ook steeds kleiner geworden.

Een eeuw geleden liepen er over heel India nog 40.000 tijgers rond. Vandaag staat de teller op slechts 1.411. (gb)
HLN 20/10/08 11u11
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 20th October 2008, 12:18
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oosterwijk
Posts: 82
Citaat:
Orgineel gepost door Ellen Brosens
Ik vind nu wel dat de tijgers afgemaakt moeten worden. Het is rechtvaardig tegenover de persoon die overleden is en de familie ervan.


Het dier afmaken?
Waar in godsnaam zijn we dan mee bezig. Het gaat hier wel om een tijger!
Een tijger is nu eenmaal een dier met een sterk jacht instinct, hebben wij het recht dan om dit wezen te gaan afmaken, als we instinct gaan opzoeken in de Van Dale woordenboek krijgen we volgende definitie : in•stinct het; o -en aangeboren aandrift bij (dierlijke) wezens om onbewust doeltreffend te handelen.

Aangeboren drift en onbewust! Twee kernwoorden waarmee ik wil duidelijk maken, dat als men dit dier gaat afmaken dat ze ongelofelijk slecht bezig zijn!
En rechtvaardig ten opzichte van de familie van de overledene,sorry maar ik denk dat elke normale mens toch een beetje de intelligentie heeft om niet te dicht bij een tijgerkooi te komen. Ik vind dat de tijger hiervoor niet gestraft moet worden, voor iets wat hij normaal in het wild ook doet, een drift wat bij hem aangeboren is.

Nu kan men misschien gaan zeggen, ja maar, deze tijger was in de zoo geboren en misschien zelfs door een mensenhand opgevoed. Een tijger word geboren met zijn jachtinstinct, het kan misschien onderdrukt worden maar je kan het niet laten verdwijnen. Als je als volwassen man dan dom genoeg bent, om zo dicht bij een kooi te komen, pech dan.

Gaan we nu echt een tijger afmaken? Bij het artikel staat nu niet welke soort van tijger, maar voor het zelfde geld, gaan we nog maar eens een tijger afmaken die met uitsterven bedreigd is.

Men moet stoppen met de schuld op het dier te steken als er zo iets voorvalt en zelf eens twee keer nadenken. Zelf ben ik een grote voorvechter van dierenrechten en zou ik over dit onderwerp uren kunnen doorgaan.

Dan zag ik hieronder ook nog staan, dat er tegenwoordig in India tegenwoordig meer en meer aanvallen door tijgers zijn. Men gaat dit dan verklaren door global warming.

Dan denk ik, waar zijn we mee bezig, dan vergeet de mens toch even, dat wij diegenen zijn die hun habitat zoveel honderden of zelfs duizenden jaren geleden (sinds de mens zich in India vestigde) hebben ingenomen en steeds kleiner aan het maken zijn door verstedelijking en boskap en zelfs bonthandel.
Weer een bewijs dat de mens zijn verantwoordelijkheid moet leren opnemen.

Voor mensen die nog geïnteresseerd zijn zou ik dit filmpje willen aanraden , waarin je kunt zien wat de tijgers tegenwoordig moeten doorstaan : http://www.youtube.com/watch?v=teSp...feature=related

Laatst aangepast door chelsy collart : 20th October 2008 om 12:35.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 2nd November 2008, 14:40
Noémie.Huysmans Noémie.Huysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herentals
Posts: 41
Als het inderdaad zo is dat de fotograaf te dicht kwam is het meer dan normaal dat het dier reageert en helaas op een afschuwelijke manier, maar dat zijn nu eenmaal dieren.
Als je eventjes nadenkt voor je zoeits zou doen, was dat niet gebeurt. We weten nooit hoe een dier kan reageren, ookal heeft je hond nog nooit iemand gebeten, op de een of andere dag kan het zijn dat hij toeslaat! Let altijd op! We horen het regelmatig dat een klein meisje gebeten is geweest door een hond, ik heb zelf een klein hondje en mijn vader wijst mij altijd de gevaren ookal is hij verzot van ons luca'tje

WATCH OUT!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.