actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2014, 22:09
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Sint-Job-in 't-Goor
Posts: 83
Ruim 4 procent meer nieuwe personenwagens

In september zijn in België 36.383 nieuwe personenwagens ingeschreven, of 4,3 procent meer dan tijdens dezelfde maand vorig jaar. Dat meldt sectorfederatie Febiac.

De inschrijvingen van lichte bedrijfswagens gingen er in september nog meer op vooruit, met 7,1 procent, tot 3.873 stuks. De zware bedrijfsvoertuigen van meer dan 16 ton sluiten de maand zelfs af met een stijging van 13,2 procent (tot 599 stuks). De zware bedrijfsvoertuigen van minder dan 16 ton deden het dan weer minder goed, met een verlies van 10,2 procent (tot 106 stuks).

Ook de motormarkt begint na een kwakkelzomer sterk aan de herfst: de voorbije maand zijn 8,8 procent meer motoren verkocht (tot 1.774 stuks).

Het meest verkochte automerk in september was Volkswagen (3.466 inschrijvingen), gevolgd door Peugeot (3.037), Opel (3.024), Renault (2.944) en Citroën (2.628).

Wanneer over de drie voorbije trimesters heen wordt gekeken, verschillen de cijfers echter weinig van die van 2013. Dan zijn er vandaag slechts 1.376 stuks meer ingeschreven dan vorig jaar (+0,3%).

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141001_01298147
01/10/2014

Mening:
Ik vind het waanzinnig dat er zoveel auto's zijn in ons kleine landje. Jammer genoeg heeft dit ook gevolgen voor ons klimaat. Want hoe vaak is er geen SMOG-alarm bij ons? Ik vraag me ook af hoeveel auto's elk gezin gemiddeld heeft, want vroeger ging het toch ook allemaal met 1 auto per gezin? Het is absurd, want volgens mij staan er meer auto's stil en kon je ze even goed niet kopen. Mensen zouden sneller op hun werk zijn, moest er minder verkeer zijn, want met meerdere auto's creëer je langere files, dus waarom niet carpoolen? Dit is ook milieuvriendelijker en financieel voordeliger.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.