actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th October 2017, 10:38
Elle.S*ruyf Elle.S*ruyf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Grobbendonk
Posts: 37
Generaal op rust: "VS op weg naar oorlog met Noord-Korea tegen de zomer"

Generaal op rust: "VS op weg naar oorlog met Noord-Korea tegen de zomer"

De Verenigde Staten zijn op weg naar een oorlog met Noord-Korea tegen de zomer van volgend jaar. Dat zei Barry McCaffrey, een gerespecteerde Amerikaanse generaal op rust, in een interview met NBC.

Een diplomatieke oplossing voor het conflict tussen de VS en Noord-Korea wordt volgens de generaal alsmaar moeilijker met Donald Trump aan de macht. "Ik denk dat de president zowat alle geloofwaardigheid bij de internationale gemeenschap heeft verloren. Ze zullen hem gewoon uitzitten. Dus ik zou de schade die hij daar aanricht niet overdrijven", stelde McCaffrey (74) over de beslissing van Trump om het nucleaire akkoord met Iran niet te erkennen.

"Het probleem is dat we op dit moment potentieel met zo veel crisissen zitten dat hij de diplomatieke inspanningen overbelast, net als de capaciteit van het Amerikaanse leger om ze het hoofd te bieden. We mogen onze ogen niet afhouden van Noord-Korea. Het huidige taalgebruik van de regering, dat gebrek aan een diplomatiek en ernstig plan van aanpak, zal ons, naar mijn mening, doen verglijden naar een oorlog tegen volgende zomer."

Anker van het actuamagazine The 11th Hour, Brian Williams, voegde er meteen aan toe dat Barry McCaffrey niet de man van de ophitsende retoriek is. "Ik ken de generaal al jaren. Ik ken hem als een iemand met gezond verstand, wars van overdrijvingen", zei Williams. Wat de uitspraken van de generaal op rust nog beangstigender maakt.

Wedloop
Intussen zei Hillary Clinton aan CNN dat Donald Trump een wedloop in atoomwapens zal ontketenen in Oost-Azië. "Japan stelt zich begrijpelijk de vraag of het wel op de VS kan rekenen, met Noord-Koreaanse raketten die boven hen vliegen", aldus Clinton. "Diplomatie, het voorkomen van oorlog, afschrikmethodes ontwikkelen, dat is een traag, lastig en moeilijk werk. Dan ben je niet goed af met een impulsief of ideologisch iemand die eigenlijk gewoon zegt: 'Oké, we hebben het nu wel gehad met jou'".

Bron: De Morgen
Datum: 15/10/2017
Mening:
Ik ben van mening dat Donald trump zijn verantwoordelijk moet opnemen als president van Amerika en ervoor moet zorgen dat zijn eigen land en de rest van de wereld niet in gevaar komt. Als deze situatie nog verder loopt zoals ze nu loopt, kunnen we allemaal groot gevaar lopen. Het diplomatieke kat-en-muisspelletje moet stoppen. Donald Trump is een machtig persoon, die al graag eens opschept met zijn macht en hij is nogal egoďstisch bezig. Als president van Amerika heeft hij de macht over de nucleaire wapens. Hij denkt alleen maar na over zijn gelijk te krijgen in de situatie met Noord-korea terwijl er veel belangrijkere belangen zijn in deze situatie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.