actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th May 2014, 10:08
R*ni Van Eemeren R*ni Van Eemeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: beerse
Posts: 105
Dertig procent meer mensen zonder papieren gedwongen teruggestuurd

Dertig procent meer mensen zonder papieren gedwongen teruggestuurd

Het aantal mensen zonder papieren dat gedwongen naar hun land wordt teruggestuurd, is met 30 procent toegenomen. Vorig jaar ging het om bijna 3.200 repatriëringen. De politie op luchthavens en in havens stuurde in dezelfde periode bijna de helft minder reizigers terug die zonder geldige papieren ons land probeerden binnen te raken.

Vorig jaar werden 3.167 mensen zonder papieren gedwongen teruggestuurd (tegenover 4.707 mensen die vrijwillig vertrokken). In 2012 ging het nog om 2.638 gedwongen repatriëringen en in 2011 om 2.420. Volgens staatssecretaris voor Migratie Maggie De Block (Open VLD) komt dat vooral omdat de betrokken diensten nu efficiënter werken

De politie op luchthavens en in havens stuurde in dezelfde periode bijna de helft (zo'n 44 procent) minder reizigers terug die zonder geldige papieren ons land probeerden binnen te raken. Volgens de staatssecretaris heeft dat dan weer te maken met de verschillende ontradingscampagnes. "Bovendien helpen ook luchtvaartmaatschappijen nu verplicht mee", stelt De Block.

Bron: De redactie
Datum: 10/05/2014

Eigen mening:

Ik vind het ergens wel goed dat er nu meer mensen zonder papieren terug naar hun eigen land gestuurd zijn. Het is erg voor die mensen, maar als er te veel mensen zonder papieren hier zijn, dan is er voor die mensen hier ook geen toekomst weggelegd. Ik hoop wel dat men wat rekening heeft gehouden met vrouwen en kinderen en of het doenbaar is om te leven in het land vanwaar ze komen. Het is goed dat de dienst nu efficiënter werkt en dat de luchtvaartmaatschappijen meehelpen nu.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th May 2014, 11:40
jente.peeters jente.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Geel
Posts: 59
Ik vind het goed dat deze mensen teruggestuurd worden. Deze mensen komen hier naartoe omdat ze denken dat het hier beter is. Vele van hen komen ook naar hier en zoeken geen werk. De mensen van andere landen die naar Belgie komen en hier werk zoeken en zich integreren mogen hier blijven van mij. Ik heb vooral problemen met de mensen die hier naartoe komen en niks doen. Onze taal niet leren, niet gaan werken, enzoverder. Er zijn natuurlijk ook mensen die dit wel doen en nog geen papieren hebben en zo worden teruggestuurd. Dit is dan wel spijtig.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th May 2014, 13:06
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Zoersel
Posts: 59
Tijdens de vorige les PAV actualiteit was dit onderwerp een stelling. Ook in de klas was dit een onderwerp waar de meningen over verdeeld waren. Ik begrijp wel dat ons land een interessante bestemming is voor vluchtelingen en dat we niet iedereen kunnen toelaten. Maar ik vind ook niet dat we mensen zomaar moeten terugsturen omdat dit momenteel even de 'trend' is. Mensen die een gegronde reden hebben om als vluchteling naar ons land te komen moeten we de kans geven om hier een bestaan op te bouwen. Het blijft hier gaan om mensen en niet om 'dingen'. We moeten natuurlijk niet het beloofde land gaan worden voor alle vluchtelingen die naar Europa willen komen maar ik vind ook niet dat we onze grenzen mogen sluiten voor diegenen die het nodig hebben.
Een tijdje geleden heeft ons land een (politiek) vluchteling teruggestuurd die al enkele jaren in België verbleef, perfect Nederlandstalig was, Chiro leider was en ga zo maar door. De jongeman was perfect ingeburgerd. Ik weet dat het moeilijk is maar toch vind ik dat je niet iedereen over dezelfde kam kan scheren. Misschien dat we voor bepaalde personen en situaties het toch geval per geval moeten gaan bekijken. Maar waar ga je de grens dan trekken natuurlijk...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.