actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2013, 15:37
L*urens Meeus L*urens Meeus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Lichtaart
Posts: 25
De Block: ‘Ik ben geen Romeinse keizerin’

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Maggie De Block (Open VLD) is niet van plan tussen te komen in de regularisatieprocedure van de uitgewezen asielzoeker Navid Sharifi. ‘Men verwijt me nu dat ik wetten toepas’, zegt ze in een interview in De Zevende Dag.
De Block gaf meteen aan dat ze niet over het concrete geval van Sharifi wou spreken. Van de details is ze immers niet op de hoogte. ‘Ik heb er vertrouwen in dat alle elementen in het dossier in acht worden genomen’, liet ze weten. Ze verwacht dat er de komende dagen een beslissing wordt genomen over de nieuwe regularisatieaanvraag.

Ze wees er wel herhaaldelijk op dat ze het besluit van haar administratie wil respecteren. ‘Ik ben geen Romeinse keizerin’, wees ze elke persoonlijke bereidheid tot een persoonlijke tussenkomst af. Ze wil niet ingaan tegen een besluit, ‘als al zes keer door mijn administratie nee is gezegd’. ‘Ook voor hem geldt: ik blijf de wetten en regels respecteren’. Door uitzonderingen toe te staan ‘gaan we terug naar de willekeur van vroeger’.

De Block erkende wel dat het ‘een paradox’ is dat een goed geïntegreerde vluchteling zonder papieren wordt uitgezet. ‘Maar ik pas de wetten wel consequent toe. Ik kan het meest respect tonen door de wet voor iedereen toe te passen.’ Als het in het parlement tot een debat komt over een mogelijk ‘kinderpardon’ zou ze wel bereid zijn daar over mee te praten.

De staatssecretaris nam niet deel aan het aansluitende debat over de zaak Sharifi. ‘Er is een politiek akkoord tussen zes partijen en ik volg dat consequent uit. Ik zal graag meedebatteren als ik als parlementslid weer mijn eigen mening kan geven.’

bron: http://www.standaard.be/
29/09/2013

Eigen mening: Ik heb begrip voor de reactie van Mevr. De Block. Ze past ook enkel maar de wet toe. Dus dit wil zeggen dat de wet moet herschreven worden. Mede ook omdat hij zeer goed ingeburgerd was. Maar anderzijds is het niet realistisch dat een klein land als België zoveel asielaanvragen moet verwerken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.