actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd October 2013, 09:55
e*ise.vandenabeel e*ise.vandenabeel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Schilde
Posts: 98
Regering zet mes in opzegvergoeding overheidsmanagers

Regering zet mes in opzegvergoeding overheidsmanagers

De nieuwe toplui van de overheidsbedrijven zullen maximum nog 1 jaar loon als opzegvergoeding krijgen.

Gisterenavond heeft de regering-Di Rupo besloten om een einde te maken aan de riante ontslagvergoedingen die de toplui van overheidsbedrijven tot voor kort konden krijgen. Marc Descheemaecker, die de NMBS verlaat, heeft bijvoorbeeld recht op twee jaar loon of meer dan 900.000 euro.

Dit soort bedragen is in de toekomst uitgesloten. Minister van Overheidsbedrijven Jean-Pascal Labille (PS) heeft een reglementair kader uitgetekend waaraan de contracten van de nieuwe ceo’s van de overheidsbedrijven moeten voldoen, meldt Le Soir.

Het basisprincipe is dat de opzegvergoeding niet meer mag bedragen dan 1 jaar van het vaste gedeelte van het loon, dus bruto ongeveer 200.000 euro. Het nieuwe loon van de ceo’s bestaat uit een vast gedeelte van 200.000 euro, een eventuele bonus van 60.000 euro en 30.000 euro in de vorm van voordelen in natura, zoals een auto.

Bovendien wordt de opzegvergoeding sterk verminderd of helemaal op nul gebracht voor wie overstapt naar een andere topfunctie bij een overheidsbedrijf of als ambtenaar aan de slag gaat. Het loon dat die nieuwe baan oplevert, moet van de opzegvergoeding afgetrokken worden. En wie vrijwillig vertrekt, maakt helemaal geen aanspraak op een opzegvergoeding.

Bron: De standaard
Datum: 3/10/2013

Mening: Het is normaal dat men in belangrijke functies goed betaald wordt. Anders zouden we geen mensen vinden om die jobs uit te oefenen. Overheidsmanagers krijgen al een hoog loon, waarom ze nadien dan nog eens een zeer hoge opzegvergoeding moeten krijgen, begrijp ik niet. De regering Di Rupo heeft daarom in mijn ogen een heel goede beslissing genomen. Ik vind dat er een zekere limiet moet staan op de bonussen, opzegvergoedingen en voordelen in natura. Naar mijn mening mag deze limiet in de toekomst zelfs nog zakken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.