actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2011, 18:33
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Brusselse vzw verdeelt rugzakken met survivalkits onder daklozen

BRUSSEL - Een Brusselse vzw is maandag begonnen met de gratis verdeling van rugzakken onder de daklozen in de hoofdstad. In de 'overlevingszakken' zitten onder meer een EHBO-set, een slaapzak in de vorm van een poncho en bestek. De rugzak wordt verdeeld op 750 exemplaren.
.De daklozen droegen zelf hun steentje bij tot de ontwikkeling van de rugzak. 'Zij weten immers het best wat je nodig hebt als je op straat leeft', zegt Mathilde Pelsers van de vzw Corvia.

De rugzak is verdeeld in drie compartimenten. De eerste twee zijn voorzien van isolerend materiaal zodat drank en eten warm of koud gehouden kunnen worden. In het derde compartiment, dat groter is, zitten een bord, bestek, een glas, een kurkentrekker, een plankje om eten te snijden en twee kleine bussen om geneesmiddelen in op te bergen.

De daklozen beschikken ook over een EHBO-set, een toiletzak, een slaapzak in de vorm van een poncho en een zakje om geld en papieren in op te bergen en zo diefstal tegen te gaan.

Bron:Brusselse vzw verdeelt rugzakken met survivalkits onder daklozen, De Standaard , 2011-11-21 , (www.destandaard.be)

Mening:
Ik vind dit een zeer goed initiatief. Met de winter in het vooruitzicht kunnen de daklozen alle hulp goed gebruiken. Als we een winter tegemoet gaan zoals vorig jaar dan zijn de rugzakken meer dan welkom bij de daklozen.
Wat ik goed vind is dat de daklozen ook hun steentje hebben bijgedragen, zoals Mathilde Pelsers vermeldt, omdat zij het beste weten wat je nodig hebt wanneer je op straat leeft.
Ik denk dat wij er te weinig bij stilstaan hoe sommige mensen leven. Ik kan het me echt niet inbeelden wanneer ik bij temperaturen rond het vriespunt buiten zou moeten slapen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2011, 19:31
Tinne Sysmans Tinne Sysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Merksplas
Posts: 122
Ik vind dit een goed initiatief, maar ook wel confronterend dat daklozen het met een rugzakje moeten doen. Het is goed dat ze de daklozen op een of andere manier toch proberen te helpen. Het is iets handig wat alle daklozen kunnen gebruiken.
Langs de andere kant vind ik het ook wel erg als je weet dat je 's avonds lekker warm in de zetel kunt zitten, terwijl er mensen op straat moeten slapen en nergens echt 'thuis' zijn.
Alle beetjes helpen en ik ben dan ook zeker een voorstander van deze acties.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.