actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2009, 15:02
An.Broeckx An.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 30
Australische Senaat verwerpt klimaatwet

SYDNEY - De Australische Senaat heeft een wet over het opzetten van een emissiehandelssysteem weggestemd. De wet vormde de kern van de plannen van de regering om de uitstoot van broeikasgassen tegen 2020 met 25 procent terug te brengen.

Premier Kevin Rudd had gehoopt dat de wet er voor de klimaatconferentie in Kopenhagen, die op 7 december begint, door zou zijn. De regering liet weten de wet in februari opnieuw aan het parlement te zullen voorleggen. Ze hoopt dat de grootste oppositiepartij, die nu verdeeld is, de wet dan wel zal steunen.
De Senaat, waar de regering geen meerderheid heeft, verwierp de wet woensdag met 41 tegen 33 stemmen.

Bron: de standaard, 2 december 2009

Eigen mening: Ik vraag me af hoe je zo'n wet kan wegstemmen. Heel de bevolking heeft hier baat bij. Maar als het de senaat er geen baat bij heeft, zal het er waarschijnlijk toch niet doorkomen.
Dit vind ik een typisch voorbeeld van wat mensen met een 'machtsfunctie' wel niet teweeg kunnen brengen. Ze zouden zichzelf diep moeten schamen ...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2009, 12:20
lisa.dens lisa.dens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: vorselaar
Posts: 63
Hoe kun je zo een wet nu verwerpen?! dat snap ik echt niet. De hele wereld roept dat er wat gedaan moet worden aan de opwarming van de aarde. Vandaar ook die top in Kopenhagen. En dan gaat de Senaat notabene die wet verwerpen?! Ik denk dat dit ook wel wat zegt op de manier waarop de Senaat overkomt bij de bevolking...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.