actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2012, 17:17
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Vanackere: "Uitsluitsel over Dexia kan nog maanden duren"

Minister van Financiën Steven Vanackere (CD&V) wil niet veel kwijt over het standpunt van Eurostat dat de kapitaalverhoging voor Dexia wel degelijk op de federale begroting moet worden ingeschreven. "Dit is een preliminair advies met een aantal vragen waar we voor 12 december op moeten antwoorden", reageert hij via zijn woordvoerder. "Het kan nog maanden tot een jaar duren voor we een finaal antwoord hebben."

Bij de kapitaalverhoging van Dexia stond België in voor 2,9 miljard euro van de totale som. De regering had gehoopt dat bedrag buiten de begroting te kunnen houden, waardoor enkel de staatsschuld zou aangroeien. Het is echter Eurostat dat daarover finaal beslist.

Gisteren raakte bekend dat het Europese statistiekbureau per brief aan het INR (Instituut voor de Nationale Rekeningen) heeft laten weten dat de kapitaalverhoging wel degelijk gezien moet worden als een uitgave en niet als een investering. Wel op de begroting dus.


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1542859/2012/12/02/Vanackere-Uitsluitsel-over-Dexia-kan-nog-maanden-duren.dhtml


Mening: Ik hoop dat het ooit nog goed komt met onze maatschappij. Mijn mening is ook, dat de crisis nog niet voor het eerst gedaan zal zijn. Ik hoop echt dat, er zo snel mogelijk een einde aan komt. Als deze soms er ook nog bij komt, waar gaat het dan eindigen? Het mag toch ooit eens stoppen? Ik vind ook, dat m'n kan zien, dat politiekers wel proberen een oplossing te vinden. Maar zoals je leest, kan je zien, dat het niet echt lukt. Ze hoopte het, buiten de begroting te kunnen houden. Maar dit lukt ook weer niet en daarom hoop ik dat ze nog met andere ideeën afkomen. zodat het niet te erg afloopt met onze maatschappij en de Dexia banken. Ook hoop ik, dat ze gewoon er snel uit komen. Want als dit blijft aanslepen, dan komen we misschien nog meer in de problemen. Want er komen telkens dingen bij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.