actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2013, 18:47
kaat.f*ans kaat.f*ans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: zoersel
Posts: 20
School waarschuwt voor kinderlokker

14:17 Ravels (2380) Een leerling van gemeentelijke basischool de Kleine Wereld in Ravels werd op vrijdag 11 oktober na schooltijd aangesproken door een vreemde man. Dat meldt directeur Jan Hofkens op de website van de school.

"Ter hoogte van de Onze Lieve Vrouwstraat vroeg de man aan de jongen om met hem mee te gaan, omdat hij veel speelgoed thuis had", meldt schooldirecteur Jan Hofkens in het bericht op de website. "Gelukkig heeft deze leerling assertief en goed gereageerd en gezegd dat hij geleerd heeft om niet met vreemde personen mee te gaan. Als school leren we alle kinderen om zeker niet met vreemde personen mee te gaan. Ook ouders kunnen hun kinderen hierop attent maken."

Het bericht van de schooldirecteur werd de voorbije dagen veelvuldig gedeeld via Facebook. De school heeft het voorval aan de politie gemeld, die intussen een oogje in het zeil houdt.

KaVB
Bron: http://www.gva.be/regio-kempen/rave...nderlokker.aspx

Mijn mening: Het is goed dat ouders hun kinderen leren omgaan met zo'n situaties. Het is ook goed dat een school dit aan andere ouders meld. Kinderen kennen zo de gevaren van de maatschappij en zullen zich minder snel laten vangen aan zulke personen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th October 2013, 19:19
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 74
goed voor maatschappij

Ik sluit mij aan bij de mening van Kaat, pedofielen zijn immers al lang geen taboe meer in deze samenleving. De post van de directeur op de website vind ik dan ook zeer goed. Sommige mensen klagen af en toe met de vraag of we onze kinderen niet te 'angstig' opvoeden de dag van vandaag. Ik vind van niet, als ik een kind had van bijvoorbeeld tien jaar zou ik liever hebben dat hij iets angstiger is en 'nee' zegt tegen alle vreemden, dan dat hij meegaat. Later als ze oud genoeg zijn en zelf naar fuifen/feesten gaan tijdens het studentenleven hebben ze nog tijd genoeg om de wereld en andere mensen te leren kennen buiten de school of de sportvereniging.
__________________
They got money for war, but they can't feed the poor
-Tupac
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.