actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2016, 09:46
Caitlin.P*oost Caitlin.P*oost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Turnhout
Posts: 51
e Obama haalt uit naar Trump: "Leider moet minimum aan fatsoen hebben"

De Amerikaanse first lady Michelle Obama heeft op een campagnemeeting voor Hillary Clinton uitgehaald naar Donald Trump, de controversiële presidentskandidaat voor de Republikeinen. Ze noemde zijn seksistische vuilbekkerij choquerend en vernederend. Trump is in woelig vaarwater terechtgekomen nadat vorige week een voor hem compromitterende video is uitgelekt.
In het videofilmpje is een Donald Trump te horen die opschept over de manier waarop hij vrouwen kan benaderen.

"Dit is niet gewoon onzedelijke kleedkamerpraat", aldus Michelle Obama. "Dit is een sterk individu dat open en bloot spreekt over zijn seksueel roofdiergedrag en opschept over hoe hij vrouwen kust en vastgrijpt, en daarbij zo'n obscene taal gebruikt dat velen onder ons bezorgd zijn dat onze kinderen dit zouden horen als ze televisie kijken."

"Bovendien blijkt nu dat dit geen eenmalig incident is, maar gewoon een van de vele voorbeelden van hoe hij vrouwen al heel zijn leven behandelt." Michelle Obama voelt zich persoonlijk geraakt door de opmerkingen van Trump: "Het is wreed, het is angstaanjagend en het kwetst."

"Leiders moeten een minimum aan fatsoen hebben." De opmerkingen van Donald Trump zijn voor Michelle Obama het bewijs van het tegendeel, want "choquerend en vernederend".

"Ik kan jullie vertellen dat de mannen die ik ken niet op zo'n manier over vrouwen praten. (...) Er zijn liefhebbende vaders die misselijk worden bij de gedachte dat hun dochters worden geconfronteerd met dergelijk kwaadaardig taalgebruik."

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...6?eid=1.2792500

Eigen mening: Ik vind dat kanidaat leiders zich zeker niet zo mogen uitlaten over bepaalde themas. Het zet aan tot haat of racisme en dat zou niet mogen zijn. Ik ben het dan ook volkome eens met de mening van Michelle Obama. Want een leider moet zich als voorbeeld stellen en openstaan voor al zijn inwoners!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.