actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th March 2013, 09:10
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
CEO Duco Sickinghe verlaat na 12 jaar Telenet

Duco Sickinghe stapt eind maart na bijna twaalf jaar op als CEO van Telenet. De Nederlander wordt bij het Mechelse telecombedrijf opgevolgd door John Porter.

Duco Sickinghe stopt ermee als CEO op 31 maart en zal dan bijna twaalf jaar aan het hoofd hebben gestaan van Telenet. Op de algemene aandeelhoudersvergadering van 24 april zal hij ook aftreden als bestuurder.

‘In het licht van de recente gebeurtenissen is de tijd aangebroken om nieuwe stappen te zetten. Ik ben van mening dat dit de beste optie is in het belang van de verdere toekomst van Telenet’, zegt hij in een toelichting. Sickinghe verwijst daarmee allicht naar de poging van hoofdaandeelhouder Liberty Global om Telenet volledig in te lijven. Tegen dat bod bestond heel wat tegenkanting. Sickinghe zelf nam geen standpunt in. Liberty Global kon uiteindelijk slechts een extra belang van 8 procent binnenrijven.

John Porter

Sickinghe wordt in april opgevolgd door de 55-jarige Australiër/Amerikaan John Porter. Hij was tot mei vorig jaar CEO van Austar United Communication, een leverancier van televisiediensten en aanverwante producten in Australië. ‘De raad van bestuur is van mening dat onder het leiderschap van John Porter, Telenet zijn verdere ambities zal realiseren’, luidt het.

Manager van het Jaar

Duco Sickinghe kwam in 2001 als CEO bij Telenet. Daarvoor was de 54-jarige Nederlander aan de slag bij onder meer HP, NeXT Computer, Software Direct en Kluwer Publishing.

Door Trends werd Duco Sickinghe verkozen tot Manager van het Jaar 2011. De jury loofde de innovatie en groei die Telenet onder zijn leiding heeft doorgemaakt.

Telenet bedankt zijn topman: ‘Duco Sickinghes beslissing om af te treden brengt een einde aan een opmerkelijke carrière van bijna twaalf jaar ten dienste van de vennootschap. Onder zijn leiderschap heeft Telenet een ontzettende groei gekend en evolueerde het bedrijf tot een van de meest succesvolle kabelbedrijven in Europa.’ (Belga/KVDA)

Bron: De Knack (5/3/2013)

Commentaar: Ik vind het raar dat hij aftreedt. Ik ben wel eens benieuwd hoeveel hij in die jaren dat hij CEO was heeft verdiend. Dit is volgens mij schandalig veel. Als ik hem was dan zou ik ook op pensioen gaan, 'hij zit er toch goed in', dus hij hoeft zich voor de komende jaren geen zorgen meer te maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.