actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2012, 11:30
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Belgisch wegenvignet loopt vertraging op

Enkele serieuze hypotheken wegen op het project voor een wegenvignet in België. Als het vignet ooit ingevoerd wordt, zal dat niet voor 2015-2016 zijn en wordt het steeds minder zeker dat het vignet het volledige Belgische wegennet zal beslaan. Dat schrijft de krant Le Soir.

Een van de grootste obstakels voor het wegenvignet is van Europese aard. Belgische vertegenwoordigers moeten morgen de Commissie ervan overtuigen dat het vignet geen discriminatie vormt tussen Belgen en andere Europeanen.

Het idee van de drie Gewesten is namelijk dat het vignet het gehele wegennet in België beslaat. Alle inwoners van ons land, die over een wagen beschikken, maken gebruik van dat netwerk. Het vignet zou dan een onderdeel van de verkeersbelasting worden. Andere Europese bestuurders betalen evenwel al een verkeersbelasting in hun eigen land. De Commissie oordeelt dan ook dat het onaanvaardbaar is hen tweemaal te belasten.

Daarnaast willen de Belgen de motorrijtuigenfiscaliteit niet verhogen, ondanks de invoer van een vignet. Het idee bestaat momenteel om een andere fiscale post te verminderen. De Commissie stelt evenwel dat als er een te evidente link is tussen het vignet en de vermindering van een andere heffing, het vignet er niet zal komen.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...raging-op.dhtml

Mening: Voor mij hoeft er niet perce een wegenvignet komen. als we telkens voor dit ook nog belastingen gaan moetten bij betalen ik vind het zo al er genoeg in België. De belastingen voor wegentax en dergelijke zijn ook al duur genoeg en dan dit er ook nog bij? Het is wel goed, dat er dan auto's van andere landen hier gaan moeten betalen als ze door België komen. Dit vind ik dan wel weer goed omdat als wij meestal op vakantie gaan naar Frankrijk of Italië met de auto, dan moeten wij als burger in dat land soms ook veel wegenvignet betalen. Daarom zou ik het wel goed vinden in ons land en ook voor al die camions die hier dan in België rijden, dat zij wel moeten betalen, net zoals wij dikwijls in hun landen moeten betalen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.