actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2013, 17:37
i*is.huybrechts i*is.huybrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: WECHELDERZANDE
Posts: 26
Ook e-sigaret is giftig en gevaarlijk

Ook e-sigaret is giftig en gevaarlijk

De elektronische sigaret is, net als een gewone peuk, een verslavend product dat zeer giftige stoffen bevat. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van het Nederlandse Rijksinstituut voor Gezondheid en Milieu (RIVM), zo schrijft het Algemeen Dagblad.
De Nederlandse overheidswaakhond op het gebied van volksgezondheid maakt korte metten met claims dat e-sigaretten gezond zijn. Zo hebben gebruikers vaak last van mond- en keelirritatie, duizeligheid en misselijkheid. De uitgeademde lucht bevat bovendien veel schadelijke stoffen en de geïnhaleerde nicotine is slecht voor ongeboren kinderen.

De Nederlandse staatssecretaris van Volksgezondheid Martin van Rijn onderneemt meteen actie. Het kabinet wil niet wachten op de EU en komt zelf met stappen op het gebied van reclame, veiligheid, kwaliteit en etikettering.

Bron:

http://www.hbvl.be/nieuws/wetenscha...gevaarlijk.aspx

28/11/13

Persoonlijke reactie:

Een kwartier, een half uur,.. eender hoelang genot dit je levert het is niet gezond. Roken doe je niet vrijblijvend. Roken heeft immers heel wat gevolgen, op uw eigen gezondheid, op dat van de omstaanders, op (ongeboren) kinderen, maar ook op de maatschappij zelf.
Dit bevestigd ook zeker onderstaande link:
http://www.nationaalkompas.nl/gezon...lgen-van-roken/

Iedereen weet het wel dat roken niet gezond is maar hier blijft het dan voor vele ook bij. Enkele onder hen beseft de ernst van de zaak en probeert er mee te stoppen. Hier slagen er enkele in maar andere niet. Je kan rokers opdelen 4 categorieën vind ik persoonlijk.

Namelijk:
1) De niet bewuste rokers, zij die het gevaar ervan niet inzien
2) De bewuste maar koppige rokers, zij die het gevaar ervan inzien maar het niet willen beseffen.
3) De bewuste rokers, zij die het gevaar zien en stoppen of alleszins proberen te stoppen.
4) De alternatieve rokers, zij die het gevaar van roken inzien proberen te stoppen. Meestal falen en denken dat alternatieven minder schadelijk zijn en hier uiteindelijk gebruik van maken of hervallen.

En net deze laatste categorie moeten we wakker schudden. Al de reclame op tv over de e-sigaret en hoe het volgens de verkopers niet schadelijk is is onzin. Bijvoorbeeld op deze site http://www.safesmoke.be/ prijst men dit zeker en vast aan als gezond. Ik citeer, "Met de SafeSmoke hoeft u niets te missen van uw dagdagelijkse gewoonte, enkel de schadelijke gevolgen van het roken behoren voortaan tot de verleden tijd. Zo bevat de SafeSmoke geen nicotine, geen teer en geen tabak. Gedaan met geïrriteerde ogen of luchtvervuiling en u hoeft zich geen zorgen meer te maken om uw gezondheid en die van uw omgeving."

Ik moet toegeven moest ik zelf roken en echt graag zou willen stoppen zou mij dit ook als muziek in de oren klinken. Maar we moeten ons bewust zijn van de werkelijkheid, het is niet echt rozengeur en maneschijn maar gewoon opnieuw vieze rook.

Het is dan ook zeker en vast van maatschappelijk belang dat mensen inzien dat dit niet gezond. Dat we dit van de markt moeten gooien. Samen aan een beter milieu werken is niet enkel en alleen het verbruik van voertuigen, energie enzo. verminderen maar ook dit maakt er een deel van uit. Ik heb zeker en vast niets tegen rokers maar vind het wel belangrijk dat we ons niet laten inpalmen door commerciële zaken zoals deze.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.