actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2015, 11:47
Wout.V*nDyck Wout.V*nDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 69
We moeten durven te overwegen om naar 0 promille te gaan

"We moeten durven te overwegen om naar 0 promille te gaan." Dat is de conclusie van Carl Decaluwé, provinciegouverneur van West-Vlaanderen, nadat er zowel in Oost- als in West-Vlaanderen tijdens de "Verkeersveilige Nacht" meer bestuurders dronken betrapt zijn dan vorig jaar. 5 % van de bestuurders die werden gecontroleerd, was dronken.

In Oost-Vlaanderen lag dat cijfer vorig jaar nog op 3,5 %. Gouverneur Jan Briers is erg teleurgesteld: "Dit is het slechtste cijfer in 4 jaar. We zien een stijging van het alcoholmisbruik achter het stuur en dat is heel spijtig. We hebben eerst en vooral een sensibiliseringsactie willen voeren voor die "Verkeersveilige Nacht". Wij dachten dat velen op de hoogte zouden zijn, maar het heeft duidelijk niet geholpen."

Ook in West-Vlaanderen was er een stijging van 6% ten opzichte van vorig jaar. "Het is al de derde keer dat we het twee nachten op rij doen", zegt Carl Decaluwé, gouverneur van West-Vlaanderen. Hij houdt een pleidooi voor nultolerantie. "Ondanks alle mogelijke sensibiliseringsacties is de 0,5 promille niet voldoende. We moeten durven te overwegen om naar 0 promille te gaan zoals in Scandinavië waar we direct resultaten zien. Het is de eerste keer in jaren dat het opnieuw aan het stijgen is. We moeten nog strenger zijn."

Bron: De Redactie (06/12/2015)

Mening: We zien de laatste jaren een stijging van het aantal bestuurders die dronken zijn. Ik vind dat we dit moeten aanpakken en ik ben het daarom eens met Carl Decaluwé. Hij zegt dat we moeten durven te overwegen om naar 0 promille te gaan en zo het aantal dronken bestuurders aan te pakken. In Scandinavië hebben ze dit systeem al toegepast en hieruit blijkt dat er veel minder bestuurders naar de alcohol grijpen. Ik denk dat we dit in de toekomst ook zullen moeten toepassen omdat het cijfer alsmaar blijft stijgen en we vinden er maar geen oplossing voor. Wat ik ook zeer jammer vind is dat de BOB-campagne niet veel uit haalt. We steken er veel geld in maar het resultaat blijft achter.

Laatst aangepast door Wout.V*nDyck : 6th December 2015 om 11:54.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.