actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2009, 10:40
Julie Hensels Julie Hensels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Kasterlee
Posts: 72
968 arrestaties in Kopenhagen

968 arrestaties in Kopenhagen
• zondag 13 december 2009
• De Standaard
In het centrum van Kopenhagen, waar tienduizenden mensen manifesteerden voor een ambitieus en sociaal rechtvaardig klimaatakkoord, zijn zaterdag in totaal 968 mensen opgepakt tijdens verschillende interventies van de politie.
Zo'n 150 betogers zijn zaterdagavond weer vrijgelaten, zo meldt de politie. Bijna al de overige arrestanten zijn zondag vrijgelaten. Op dit ogenblik zitten nog dertien mensen vast. Drie van hen, twee Denen en een Fransman, verschijnen zondag nog voor een rechter wegens het gebruik van geweld tegen agenten in functie.

Enkele honderden van de gemaskerde, in het zwart gehulde betogers sloegen met hamers en stenen etalageruiten in het stadscentrum aan diggelen. Ze gooiden straattegels door de ruiten van het ministerie van Buitenlandse Zaken en ook de voorruit van een bankkantoor moest eraan geloven.


Mijn mening:
Dat er betogingen gingen zijn was te verwachten, maar dat er zoveel mensen zijn opgepakt verbaasd me wel. De meeste betogers willen een boodschap overbrengen, maar dit kan ook zonder geweld. Vooral de vernielingen verbazen me. Ik vind zoiets te ver gaan, omdat de boodschap zowel verkeerd als moeilijker overgebracht wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.