actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2014, 19:56
Jonathan V*rwaest Jonathan V*rwaest is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 20
Tien uur in de sauna voor Liv

Sauna Aquarein organiseerde zaterdag een gesponsorde opgietmarathon voor de zesjarige Liv Mascolo die aan leukemie lijdt. Negen opgieters stookten de sauna tot een gevoelstemperatuur van soms wel 90 graden, tot groot jolijt van de bezoekers. "We weten niet hoeveel we precies inzamelden, maar het was een succes", klinkt het bij de saunameester.

Van 12.00 tot 22.00 uur hebben negen saunaopgieters de warme lucht in de saunaruimte van Aquarein verdeeld. Dat deden ze door water op kolen te gieten die de temperatuur in de cabine meteen deed stijgen. Met behulp van doeken moesten de opgieters de opgewekte warmte vervolgens zo goed mogelijk verdelen in de sauna. "In de sauna is het tussen de 60 en de 70 graden en er hangt een luchtvochtigheid van 30 procent. Het is dus ontzettend zwaar om dat 10 uur vol te houden", weet opgieter Ken Elekes. "Wij hebben met negen om de beurt 15 minuten voor onze rekening genomen."


Appelen- en perenactie
Om geld in te zamelen organiseerde de sauna een sponsormogelijkheid. Per uur dat er aan opgieten werd gedaan, konden de gasten 1 euro sponsoren. Verder hadden de gasten ook de mogelijkheid om de geur bij het opgieten te kiezen. "Dus elke opgieter kan zelf met een kruidenmengsel de geur in de sauna bepalen", vertelt Elekes. "Voor vijf euro mochten de gasten gisteren hun eigen keuze doorgeven." Vooraf was er ook nog een appelen- en perenactie waarbij de klanten bij het verlaten van de sauna een appel of peer konden kopen voor het goede doel.

De op voorhand aangekondigde opgietmarathon lokte zaterdag veel volk. Een meevaller voor de organiserende saunameester die het evenement organiseerde voor een goed doel. "Ik wou iets extra doen voor een vriendinnetje van mijn zoon, Lic Mascolo (6). Zij lijdt aan leukemie en haar behandeling kost handenvol geld", weet Bjorn Janssens van sauna Aquarein.


Disneyland
Het meisje zelf kon zaterdag niet aanwezig zijn, omdat ze momenteel in behandeling is in het ziekenhuis van Gent. Maar haar foto werd wel op de schermen geprojecteerd om de gasten te tonen waar het geld naartoe gaat. "We hopen met het ingezamelde geld iets leuks te kunnen doen voor het meisje", zegt Bjorn nog. "De behandeling is zwaar en ze ligt intussen al drie maanden in het ziekenhuis. Ik heb begrepen dat ze nu aan de betere hand is, dus hopen we met het geld Liv eens een leuk geschenk te kunnen geven. Zoals bijvoorbeeld een reisje naar Disneyland Parijs."

Bron: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-...r-liv-a2109540/

Mijn mening: Ik vind dit een heel mooi initiatief van de sauna. Het meisje gaat er ongetwijfeld heel blij mee zijn. Ik vind het ook een heel knappe prestatie van de 9 personen in de sauna. Tien uur is echt lang om in een sauna van 60-70 graden te zitten. Ik ken ook iemand die leukemie heeft gehad. Dit is een hele zware periode voor die jongen geweest. Hij bekijkt het leven nu ook helemaal anders en is iedereen heel dankbaar die er voor hem is geweest in de zware tijden die hij gekend heeft. Er zouden meer van deze acties moeten zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.