actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th April 2013, 19:00
j*nthe.vermeiren j*nthe.vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Loenhout
Posts: 107
Onthaalouders betogen voor "meer dan 3 euro per uur

Onthaalouders betogen voor "meer dan 3 euro per uur"

Een paar honderd onthaalouders hebben in Brussel betoogd voor een beter werknemersstatuut. Onthaalouders die thuis kinderen opvangen, krijgen nu alleen een onkostenvergoeding.
De onthaalouders willen een beter werknemersstatuut. Dat wordt al jaren beloofd. Onthaalouders die thuis kinderen opvangen, krijgen nu alleen een onkostenvergoeding. Ze hebben geen recht op vakantiegeld of eindejaarspremie, en ze krijgen slechts een minimaal pensioen en beperkt ziekteverlof.

“We hebben uitgerekend dat onthaalouders die vijftig uur per week werken daarvoor een netto-inkomen van drie euro per uur krijgen", laat Fatiha Dahmani van de vakbond LBC-NVK weten aan brusselnieuws. "Dat vinden we schandalig.” De betogende onthaalouders eisen dus dat de Vlaamse regering centen op tafel legt.

De betoging wordt door LBC-NVK en haar Franstalige collega's van CNE georganiseerd en krijgt de steun van KAV Kinderopvang en de Landelijke Kinderopvang. De manifestatie start aan het Centraal Station in Brussel en trekt naar het kabinet van de federale minister van Werk Monica de Coninck (SP.A).

BRON: De redactie
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...ouders_betoging

mening: Ik was toch wel verbaast, toen ik las dat onthaalouders enkel een onkostenvergoeding krijgen. In de praktijk stemt dit vaak overeen met niet meer dan drie euro. Dit is wel heel weinig. Ze krijgen ook geen vakantiegeld of eindejaarpremie, toch werken zij meestal 50 uren per week. Ik vind bewonderenswaardig. Ik begrijp dan ook dat het voor de onthaalouders frustrerend is. Er wordt al jarenlang beloofd om het probleem aan te pakken, maar er is nog steeds geen structurele oplossing gevonden.

Laatst aangepast door j*nthe.vermeiren : 20th April 2013 om 19:12.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd April 2013, 09:35
Sabrina Claesens Sabrina Claesens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: oud-turnhout
Posts: 65
Onthaalouders te weinig

Er zijn al een hele aantal onthaalouders te weinig, als je je kind naar een onthaalouder wil sturen, dan moet je al beginnen zoeken als je nog zwanger bent, of je moet heel erg veel geluk hebben. Als ik dit artikel lees, dan verbaast het me niet dat er een serieus tekort is aan onthaalouders. Ik denk dat als ze hier een oplossing voor vinden dat er ook meer mensen gemotiveerd gaan zijn om deze sector als beroep te kiezen. Ik denk dus dat ze dit dringend moeten aanpakken en niet mogen laten liggen zoals ze al een hele tijd gedaan hebben volgens het artikel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.