actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th April 2013, 17:17
Sabrina Claesens Sabrina Claesens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: oud-turnhout
Posts: 65
Stan (2) per ongeluk dood verklaard

In een brief moeten lezen dat je zoontje van nog geen twee overleden is en je kinderbijslag wordt geschrapt, ook al is hij gezond en wel. Dat is mama's Tinne Van Vlasselaer (30) en Katrien Lecompte (34) uit Sint-Katelijne-Waver overkomen.

Hoe de vergissing kon gebeuren, is voorlopig een mysterie. Katrien wist alleszins niet wat haar overkwam toen ze dinsdag haar post opende. In een brief betuigde het kinderbijslagfonds Attentia haar oprecht medeleven met het overlijden van Stan op 10 april jongstleden, het kindje van Tinne en Katrien dat in juli twee wordt. De beheerder gaf aan dat de ouders vanaf 1 mei geen recht op kinderbijslag meer hebben.

Katrien kreeg bij Attentia te horen dat het overlijden van Stan hen was gemeld via de kruispuntbank sociale zekerheid. Het kinderbijslagfonds kreeg op 12 april het bericht dat Stan overleden was. "De oorzaak is volgens ons te zoeken bij de bron, in dit geval de gemeente Sint-Katelijne-Waver", stelt Kristel Bracke, directeur van Attentia. Maar de gemeente zegt van geen problemen te weten.

Een menselijke fout lijkt het meest voor de hand te liggen. "Het kan ook gaan om een softwareprobleem, maar dat is minder waarschijnlijk", zegt Frank Robben, administrateur-generaal van de kruispuntbank sociale zekerheid.

(bron: http://www.gva.be/regio-mechelen/si...-verklaard.aspx)
Mening: Zulke vergissingen kunnen gebeuren, een mens maakt nu eenmaal fouten. Ik vermoed dus ook dat het hier om een menselijke fout gaat, maar ik denk dat het als ouder toch serieus schrikken is als je ineens zo een nieuws krijgt bij de post.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th April 2013, 17:47
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Boecht!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th April 2013, 19:16
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Hoogstraten
Posts: 180
Ik heb het gevoel dat we ons moeten afvragen hoe dit kan gebeuren. Tegenwoordig is elke dienst van de federale regering een chaos waar teveel bureaucratie regeert. Ik verwijs hierbij naar een artikel dat ik heb behandeld over de belastingbrief die weeral moeilijker wordt. Dit is weer een voorbeeld van een Kafka in de huidige regering.

Het overheidsapparaat moet zich grondig gaan aanpassen en bedenken hoe het deze soort Kafkaiaanse toestanden kan vermijden.

"Bezin eer ge begint" lijkt me een goed advies naar de Federale regering.
__________________
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.