actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2014, 12:20
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Bart De Wever over N-VA-controverse: "Een vismijn heeft er niks aan"

N-VA-voorzitter Bart De Wever kwam in het VRT-programma 'De Zevende Dag' terug op de opstootjes die zijn partij eerder deze week veroorzaakte. "Een vismijn heeft er niks aan", reageerde hij op de hevige kritiek van de oppositie.

De N-VA-voorzitter moest terugkijken op een week waarin de oppositie met scherp schoot op zijn partij. Jan Jambon had zich moeten verantwoorden voor uitspraken over de collaboratie, Ben Weyts en Theo Francken waren aanwezig geweest op een feestje voor VMO-oprichter Bob Maes en van opnieuw Francken werden een oude mail en een Facebookpost opgediept met controversiële uitspraken over respectievelijk 'kutmarokkaantjes' en de economische meerwaarde van de Marokkaanse, Congolese en Algerijnse diaspora'.
"Collaboratie was fout. Punt"
De Wever vond echter niet dat Francken uit de bocht ging, en stelde dat de staatssecretaris voor Asiel en Migratie in zijn Facebookpost legitieme kwesties had opgeworpen. Francken ging dus niet in de fout, vond hij. De Wever toonde zich bovendien empathisch voor de hard aangepakte Francken. "Dat hoort er blijkbaar bij", klonk het. "Ook ik werd al een negationist, een racist en een fascist genoemd."

Daarnaast antwoordde de N-VA-voorzitter ook op een vraag over de collaboratierel (nav. een interview waarin minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon had verklaard dat collaborateurs hun 'redenen' hadden). "De collaboratie was fout. Punt", klonk het bij De Wever. "Het is een zwarte bladzijde in de geschiedenis van de Vlaamse Beweging. Laat dat duidelijk zijn."

Al vindt De Wever dat ons land met een pas gevormde regering momenteel andere katten te geselen heeft. "Is het echt nodig dat we nu nog een debat moeten voeren over de eerste helft van de vorige eeuw?"

"Het zal niet gezellig worden"
Over de huidige regeerverklaring wou De Wever de perceptie van een 'asociale' regering weerleggen. "Ik zoek het eerste asociale in het plan van deze regering", verklaarde hij. "We doen niemand in de armoede verzeilen, integendeel. Maar ik heb altijd gezegd dat het niet gezellig ging worden om de tering naar de nering te zetten. Elk gezin kan je vertellen dat je het niet redt als de uitgaven steeds weer de inkomsten overstijgen."

Of de maatregelen van Michel I tot meer jobcreatie leiden, daarvoor wou De Wever zijn hand niet in het vuur steken. "Het hangt af van de economische conjunctuur", klinkt het. "Kunnen we aansluiten bij de sterke landen, dan kan het snel gaan. Valt de economische conjunctuur tegen, dan zal het zwaar worden. Er is gewoon geen alternatief voor ons beleid. Of willen we de weg van Frankrijk op? Daar heerst na enkele jaren een volstrekt catastrofale toestand."

Bron: De Morgen (19/10)

Commentaar: Ik vind het ronduit belachelijk dat de oppositie zo tekeer gaat tegen de vertegenwoordigers van N-VA. Hieruit blijkt nogmaals, zoals ik enkele posts geleden aanhaalde, dat als het erop aankomt het echt wel ieder voor zich is. Ik vind het dom dat ze zo "tekeer" gaan tegen N-VA. Het laat maar eens zien wat voor een slechte verliezers het wel niet zijn... "Het doel heiligt de middelen" zeggen ze wel eens, als deze mensen denken dat ze zo "hun doel" bereiken, dan wens ik ze veel succes...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th October 2014, 23:06
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hallaar
Posts: 135
Zelf vind ik dat deze klachten terecht zijn. Theo Francken heeft al meermaals bewezen dat hij ronduit racistisch is en dit voor een minister van Asiel en migratie beleid. Akkoord, de soap begint is nu al lang genoeg aan het duren, maar van mij mag het blijven duren tot Francken geen minister meer is.

Het begint ook wel op te lopen. Bob Maes tot ere-lid gemaakt van de n-va (Bob Maes was leider van VMO, een extreemrechtse knokpartij), Francken is lid van de VNV, deze is een homo-hatende en racistische groep met leden van n-va, zeggen dat collaborateurs hun redenen hadden,... Vooral het feit dat ze Bob Maes ere-lid maken geeft blijk van extremisme.

Als n-va nog altijd wilt laten blijken dat ze 'gematigd' zijn MOETEN ze gewoon Francken afzetten. Als ze zelfs willen bewijzen dat er geen enkele vorm van racisme in hun partij is zouden ze zelfs ook Jambon en Weyts moeten afzetten.

Ik stel mij nu echt de vraag: Wat is het verschil tussen n-va en Vlaams Belang? Het enige antwoord dat ik kan geven: n-va zegt pas zijn mening na de verkiezingen...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.