actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th October 2014, 17:03
Laurence.D"eckers Laurence.D"eckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hulshout
Posts: 138
Francken verontschuldigt zich in de Kamer: "Besef dat ik mensen heb gekwetst"

Om 14.15 uur hervat de Kamer de debatten rond de regeerverklaring. Het Kamerdebat werd gisteren een marathonzitting. Het parlement kwam gisteren om 10 uur 's ochtends bijeen en gingen pas vanochtend, na 21 uur debatteren, rond 7 uur uit elkaar. Het debat vandaag begon met een korte verontschuldiging van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA).

Ik garandeer dat ik een staatssecretaris zal zijn in het belang van het land met respect voor iedereen

Na de commotie die de voorbije dagen ontstond rond de figuur van N-VA'er Theo Francken, volgden vandaag formele excuses, op vraag van premier Michel: "De voorbije dagen ontstond er veel commotie rond een aantal van mijn uitspraken uit het verleden. Ik besef dat ik daarmee mensen heb gekwetst en dat was nooit mijn bedoeling. Ik wil mij daar oprecht voor verontschuldigen. Ik garandeer dat ik een staatssecretaris zal zijn in het belang van het land met respect voor iedereen." Daarop volgde applaus op alle meerderheidsbanken.

Francken kwam onder vuur te liggen, niet alleen voor zijn deelname aan het verjaardagsfeest van VMO-oprichter Bob Maes, maar ook door een aantal oude mails met neerbuigende uitlatingen over homo's en een oude Facebookpost over de economische meerwaarde van de Marokkaanse, Congolese en Algerijnse diaspora.

Ondanks verklaringen van premier Charles Michel dat de volledige regering de collaboratie veroordeelt, leek de storm niet af te nemen. Naar verluidt was er deze voormiddag informeel contact tussen premier Michel en de vicepremier. Daarna vroeg Charles Michel Francken een korte verklaring af te leggen in de plenaire vergadering.

Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/f...wetst-a2091661/
eigen mening:"Ik garandeer dat ik een staatssecretaris zal zijn in het belang van het land met respect voor iedereen." Dat zijn de woorden van Francken. Dingen die hij eigenlijk niet zou moeten zeggen maar ook echt zou moeten doen. Maar het kan natuurlijk dat hij nu anders denkt over die zaken. Mensen veranderen vaak van mening door wat anderen zeggen. Hij heeft nu ook zijn oprechte excuses aangeboden, dus denk ik niet dat er nog verder problemen zijn rond zijn uitspraken.

Laatst aangepast door Laurence.D"eckers : 16th October 2014 om 17:11.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.