actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2014, 18:33
Sam.L*evens Sam.L*evens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 20
Nestlé ontwikkelt drankje dat sporten overbodig maakt

In de nabijheid van het meer van Genčve realiseren wetenschappers van Nestlé de droom van iedere 'couch potato': sport in een flesje.

Acht onderzoekers van het grootste voedingsconcern ter wereld, gekend van de KitKat chocoladerepen en Nespresso capsules, doen research naar het enzym AMPK dat de energiestofwisseling van het lichaam regelt. Alhoewel een snack of drankje nog veraf is, proberen wetenschappers het enzym met groente- en fruitextracten te beďnvloeden om de vetverbranding die ontstaat tijdens het sporten, na te bootsen.

Voedingsmiddelen
In de toekomst kunnen die effecten wellicht ook voor een deel via nieuwe voedingsmiddelen bewerkstelligd worden. Die producten kunnen dan bejaarden, mensen met diabetes, overgewicht of een beperkte mobiliteit helpen om op een eenvoudige manier het effect van sport te imiteren.

Minder inspanning
"Het enzym kan mensen helpen die niet in staat zijn om intens te sporten", vertelt wetenschapper Kei Sakamoto aan Bloomberg. "In plaats van 20 minuten te joggen of 40 minuten te fietsen, zal gewoon wandelen al voldoende zijn om het metabolisme een boost te geven. Deze mensen zullen met minder inspanning hetzelfde effect bereiken."

Winnaars
"De grens tussen voedingsmiddelen en farmacie vervaagt", zegt analist Jean-Philippe Bertschy van bank Vontobel AG in Zürich. "Bedrijven met een gediversifieerde portfolio aan gezonde producten zijn de winnaars van de toekomst."

Bron: Het Laatste Nieuws 20-11-2014

Mening: Ik zou het geweldig vinden moesten ze een drankje of snack uitvinden dat sporten overbodig zou maken of waardoor je door minder inspanning hetzelfde resultaat boekt. Ik zelf sport heel graag en veel maar ik vind het belangrijk dat er ook aan de mensen die niet meer kunnen of willen sporten gedacht wordt. Mensen die diabetes hebben of andere ziektes hebben hier niet zelf voor gekozen en de uitvinding zou voor hen dan ook meer dan welkom zijn. Er zal nog veel werk zijn aan de uitvinding maar ik hoop naar de toekomst toe dat dit ooit werkelijkheid wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.