actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2014, 21:30
jochen k*ersmaekers jochen k*ersmaekers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Retie
Posts: 20
Man springt bij leeuwen in kooi

Een bezoeker van de zoo in Barcelona is het leeuwenverblijf binnengedrongen en door de roofdieren zwaar verwond.
De man klauterde over de omheining en sprong in de gracht van het dierenverblijf. Daar werd hij door verschillende leeuwen aangevallen. Dat meldt het Spaanse persagentschap efe onder aanhaling van ooggetuigen.

Het motief van de man is niet bekend. Medewerkers van de dierentuin hebben nog geprobeerd de roofdieren met krachtige waterstralen van hun slachtoffer weg te houden. Via een naar het leeuwenverblijf voerende tunnel slaagden bewakers en brandweerlieden er uiteindelijk in de man in veiligheid te brengen.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/2661/Diere...Barcelona.dhtml

mening: Je leest het steeds vaker van mensen die bij gevaarlijke leeuwen, panters en dergelijke in de kooi springen. Ik snap ten eerste al niet goed wat deze mensen bezield. Maar wat ik helemaal niet snap is dat dit zelfs mogelijk is. Zouden deze niet zo beveiligd moeten zijn dat er niemand in/uit kan? Ik vind het verontrustigend dat dit kan gebeuren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th December 2014, 21:23
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Man springt bij leeuwen in kooi

Net zoals Jochen stel ik mij twee grote vragen. Waarom willen mensen perse bij deze dieren in hun kooi en hoe slagen ze erin daar te geraken? Eerst zou ik willen nadenken over de eerste vraag. Ik kan mij voorstellen dat mensen zo geobsedeerd zijn in hun dierenliefde dat ze alles willen doen om bij hun 'idool' te geraken. Toch vraag ik mij af waar hun angstgevoel gebleven is als het gaat om gevaarlijke dieren. Bij kinderen zou ik het nog begrijpen omdat ze het gevaar niet inzien, maar volwassenen zouden toch het besef moeten hebben dat zoiets gevaarlijk is. Ik ben daarom wel nieuwsgierig naar de reden waarom de man bij de leeuwen in de kooi wou en dan nog zonder begeleiding van iemand dat verstand heeft van de dieren.
De tweede vraag zet mij ook aan tot nadenken. Hoe komt de man bij de leeuwen? Voor zover ik mij kan herinneren zijn dierentuinen beveiligd. Mensen kunnen niet in de kooien van de dieren geraken zonder een sleutel of een code die de deur opent. Ik vind het daarom vreemd dat de man er toch in slaagde om bij de leeuwen te komen. De dierentuin in kwestie zou na dit voorval best maatregelen nemen en de dierenverblijven beter beveiligen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.