actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2012, 12:26
Annelies.Stokbroekx Annelies.Stokbroekx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 95
Pijnstiller in cocaïne kankerverwekkend

Pijnstiller in cocaïne kankerverwekkend


De pijnstiller fenacetine, die vaak in harddrugs zoals cocaïne versneden wordt, is kankerverwekkend en moet op de lijst van kankerverwekkende stoffen komen. Dat concludeert de Nederlandse Gezondheidsraad na onderzoek naar het middel.


De pijnstiller is al jaren geleden uit de handel genomen omdat hij slecht bleek te zijn voor de nieren, maar hij blijft opduiken.

"Wellicht bestaan er nog oude voorraden, misschien maakt iemand het zelf. Er bestaat blijkbaar nog een illegaal circuit", aldus een onderzoeker van de Gezondheidsraad dinsdag.

Bron:
http://www.gva.be/nieuws/wetenschap...verwekkend.aspx
Eigen mening:
Dat drugs vaak erg slecht zijn voor je lichaam, is al lang geweten.
Waar ik bij dit artikel van opkeek was dat deze pijnstiller zowel kankerverwekkend als slecht is voor de nieren en dat zulk gevaarlijk medicijn toch op de markt is gekomen. Ook al is deze pijnstiller uit de handel genomen, ik begrijp niet dat men deze ooit legaal verkocht heeft.
Ik hoop dat er steeds voldoende testen gedaan worden voordat medicijnen op de markt komen, wat hier dus niet het geval bleek.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.