actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th April 2010, 12:16
nick.moons nick.moons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 110
Wanhopige papa rijdt met kinderen in kanaal

Wanhopige papa rijdt met kinderen in kanaal

VREREN - De onderzoeksrechter in Tongeren heeft een 38-jarige postbode uit Vreren bij Tongeren aangehouden voor poging tot moord op zijn kinderen. De man reeds 's nachts met zijn twee kinderen aan boord moedwillig in het Albertkanaal, zo meldt Het Belang van Limburg woensdag.
De postbode had zijn twee kinderen uit bed gehaald en was ermee naar het Albertkanaal in Kanne gereden. Ter hoogte van Avergat reed hij met zijn auto in het kanaal. Zijn zoon Robin (11) opende de ruiten en slaagde erin zijn vader en zus van 7 uit de zinkende wagen te helpen. Ze zwommen samen naar de kant en belden aan bij een huis. Van daaruit werd de politie gebeld.

Volgens de krant kon de man maar moeilijk aanvaarden dat zijn ex-vrouw uit Borgloon een nieuwe vriend had die goed met zijn kinderen overweg kon. De man werd dinsdag verhoord en aangehouden. Hij zit in de cel voor poging tot kindermoord.

bron: www.destandaard.be
--------------------------------------------------------------------------
mijn mening:
Dat dit zoiets moet gebeuren betreur ik. Dat een vader zo wanhopig is en daarom zijn kinderen mee de dood inneemt, kan ik niet plaatsen. Ik kan begrijpen dat het voor de man moeilijk is om zijn ex-vrouw, die hij dan nog wel ergens graag zag, te zien met een nieuwe vriend. Toch blijft dit geen reden om je kinderen meet de dood in te sleuren.
De man zal zijn kinderen graag zien, dit zal ik niet in twijfel trekken. Ik blijf toch van mening dat dit te ver gaat, hoe graag je ook je kinderen en ex-vrouw ziet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th April 2010, 12:47
SilkeDeRoover SilkeDeRoover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Pulderbos
Posts: 44
Ik vind het enorm jammer dat zoiets gebeurt. Je hoort meer en meer mensen die zelfmoord plegen! Dit is vaak het gevolg dat mensen ten einde raad zijn, of dat ze nergens hun verdriet kwijt kunnen. Maar ik denk dat onze maatschappij er ook wat mee te maken heeft. Het is precies de mode om te scheiden, vroeger was dit helemaal niet het geval. Je trouwde met de persoon waar je heel je leven bij bleef. Maar door de vele scheidingen zijn er al heel veel mensen ongelukkiger geworden! Wat een zeer jammere zaak is!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th April 2010, 12:56
valerie caers valerie caers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mol
Posts: 71
Het kan goed zijn dat je er nu meer van hoort dat er mensen zelfmoord plegen, maar dit wil niet zeggen dat het daarom ook meer gebeurt dan vroeger. Nieuws wordt veel gemakkelijker de wereld in gestuurd, vandaar dat we het ook veel sneller horen. Dat er een grote druk is in onze maatschappij is zeker waar!
In dit geval vind ik het raar dat de man in kwestie zijn kinderen wil meenemen. Is het wraak tegenover zijn ex? Dat vind ik zeer laag. De vrouw die enkele jaren geleden haar vijf kinderen wou meenemen in de dood omdat ze deze wereld niet goed vond kan ik begrijpen. Zij wilde haar kinderen beschermen op haar eigen weliswaar lugubere manier. In dit geval kan je daar denk ik niet van spreken. Het is dan ook terecht denk ik dat deze man veroordeeld wordt voor moord. Maar zoals altijd weten we niet alle feiten, dus ik denk dat we toch voorzichtig moet zijn met zulke uitspraken.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 14th April 2010, 13:11
Tinne.Buyens Tinne.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 74
Je kinderen meenemen in een poging tot zelfmoord. Laat ons dan het 'zelf' weghalen, maak er dan maar moord van!
Dat een man, een vader, zo ver kan gaan, die man moet met een immens verdriet gehad hebben om de scheiding. We weten niet in welke omstandigheden deze mensen uiteen zijn gegaan, dus een echt oordeel kunnen we hier niet in vellen. Alleen moet deze man verdriet gehad hebben, en daarop ook nog eens jaloezie op de nieuwe vriend van zijn ex-vrouw.
Ik denk dat het hier gaat om een impulsieve daad, niet wetende wat hij iedereen zou aandoen. Zijn besef zal nu wel komen, arme man.
Maar dat praat natuurlijk zijn daden niet goed! Als hij jaloers was geweest en het niet kon verkroppen, had hij nooit zijn kinderen mogen meenemen. Ze zijn gemaakt en gekomen door liefde, dan moet je ze niet wegnemen uit pure haat of jaloezie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.