actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th October 2015, 10:11
I*te.VanHerreweghe I*te.VanHerreweghe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 95
Jongen (11) schiet buurmeisje (8) dood om puppy

Een meisje van acht jaar oud is door haar elfjarige buurjongen doodgeschoten omdat ze haar nieuwe puppy niet wilde tonen. De jongen zit in hechtenis.


De feiten speelden zich af in White Pine, in de Amerikaanse staat Tennessee. Het neergeschoten meisje werd na een woordenwisseling met de jongen door haar moeder aangetroffen op de grond.

Het slachtoffer is nog overgebracht naar het ziekenhuis van Morristown-Hamblen. Daar bezweek ze even later aan de opgelopen verwondingen.

Volgens de politie was de jongen zaterdagavond aan het praten met drie meisjes die aan het raam van zijn woonwagen stonden. Hij vroeg aan een van hen of hij haar puppy’s mocht zien, maar het meisje weigerde. Daarop nam hij het jachtgeweer van zijn vader en schoot hij vanuit het raam het meisje in de borst.

Beide kinderen gingen naar dezelfde school. De jongen is opgepakt en zal voor de jeugdrechter moeten verschijnen voor moord. Intussen is hij in een jeugdinstelling geplaatst.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151006_01904822

Mijn mening: Van dit artikel krijg ik een koude rilling. Ik vind het onvoorstelbaar dat een kind iemand anders doodschiet omdat hij de puppy niet mag zien. Het doet me denken aan de gebeurtenis in Brussel-station. Zo'n vijf jaar geleden werd de 17 jarige Joe daar neergestoken omdat hij weigerde zijn MP3-speler af te geven. Er stonden zelfs anderen bij, maar niemand reageerde. Ik vind dat we meer moeten reageren op deze gebeurtenis.
Hoe is het zo ver kunnen komen? De opvoeding van de kinderen moet zeker een rol gespeeld hebben. Als ik morgen iemand zijn puppy niet mag zien, krijg ik niet de neiging om deze persoon te doden, integendeel. Dit gedrag moet zeker bestraft worden. De jongen vormt een gevaar voor de maatschappij. De vader van de jongen had zijn geweer ergens liggen, waar de jongen het wist. Ik ben nooit een voorstander geweest van de wapenwet. Ik ben van mening dat als je wapens hebt, je ze zeker uit de buurt van kinderen moet bewaren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.