actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2011, 20:05
Julie.raedts Julie.raedts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 51
Diesel blijft nipt onder kaap 1,5 euro/liter

1/12/2011 , 10:44

De maximumprijs van diesel gaat vrijdag omhoog met 1,4 eurocent per liter. Wie diesel tankt, betaalt vanaf dan maximaal 1,499 euro per liter. Dat meldt de federale overheidsdienst Economie donderdag.

De maximumprijs van diesel steeg op 10 november voor het eerst boven 1,5 euro per liter, waardoor het systeem van de omgekeerde cliquet in werking trad.

Op 17 november bereikte de dieselprijs een record van 1,524 euro per liter. Sinds vorige week ligt de maximumprijs opnieuw onder 1,5 euro.

Bron: http://www.vandaag.be/economie/8481...euroliter-.html

Eigen mening:
De prijs van diesel is de laatste jaren zo fors gestegen dat dit niet meer normaal is. België is het duurste dieselland voor de moment. Deze hoge prijzen zijn te wijten door de herhaalde accijnsverhogingen, maar ook doordat de euro 'zwakker' is geworden. Doordat de diesel weeral wordt opgeslagen morgen, hebben we al voor de 2de keer een recordverbetering gehad sinds 2011. De overheid heeft de voorbije jaren veel accijnzen op diesel geplaatst, maar ook aan een snel tempo. Dit heeft de overheid niet gedaan bij benzine. Er is dit jaar nog geen accijnsverhoging doorgevoerd op benzine, maar wel al verschillende keren op diesel. Hierdoor is het verschil tussen de maximumprijs van diesel en de maximumprijs van benzine zeer klein. Diesel is nu nog maar 14,7 eurocent goedkoper dan benzine. Dit is ook een nieuw record.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd December 2011, 12:15
Indy.Van.Noten Indy.Van.Noten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 35
Ook ik vind het heel erg dat de dieselprijzen de laatste tijd fors stijgen!
Er is wel 15% staatskorting op dieselauto's de laatste tijd, maar daarbij wordt de diesel wel duurder. Is dit om het geld dat ze eraan uit geven terug te verdienen of,...? Ik snap het niet zo goed. Wel vind ik het een spijtig geval, want als student heb ik niet zoveel geld, en dan voel ik het wel aan mijn portefeuille.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.