actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2004, 23:01
yannick.staelens's Avatar
yannick.staelens yannick.staelens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Vlaanderen/Nijlen
Posts: 105
Een waar gebeurd verhaaltje....

Een verhaal dat mijn broer mij doorstuurde....

Dit verhaaltje werd gepost op het forum van mij vorige school het is dus echt gebeurd. trek uw conclusies maar...

Vorige week nam ik, na een drukke dag, de trein in Katelijne huiswaarts. Ik zei nog tegen den Bert "Ik hoop dat we vandaag niet weer naast zo'n raar individu zitten." Die dag voordien zaten we immers naast een stinkende zwartrijdende Nederlander. Stappen wij een random wagon op en zetten wij ons neer. Zit daar zo'n Noord-Afrikaan (Moeten wij hier politiek correct zijn? ) met een stapel Metro krantjes naast zich. Men zou zowaar denken dat hij die verzamelde! Op 't eerste zicht niks mis, maar al gauw deed die persoon toch wel erg raar. Hij scheurde het ene artikel na het andere uit de kranten om ze vervolgens als propjes in een hoek van de coupé te duwen. Ik al smilend luidop zeggend tegen den Bert:
- "Hehe. Censuur op z'n ouderwetse manier."
Die kerel in 't Frans tegen mij:
- "Qu'est-ce que tu dis là! Parle avec moi si t'as quelque chose à dire! Ce sont les sales juifs." al wijzend naar de voorpagina van de Metro.
- "Les juifs n'ont rien à faire avec ça monsieur."
- "Och! Sprokte chij Floms."
- "Ja ik spreek Nederlands."
- "Allemal fuil propachanda van die joden. Niks waar. Als ik die Bush z'n kop zie dan heb ik zin om te moorden. Chulle daar niks van begrijpe. Alles slikken wat VRT and VTM zeggen."
- "Ik vind VTM een brolzender meneer."
- "Altijd 't selfste met oele! Kei hard racist. Derjust nog ene tegen mij zeggen dat ik vuile terrorist ben. Ik spuug op ulle."
- "Als ge u zo gedraagd dan verwonderd mij dat niet dat ze u uitmaken."
- "...Sech vinde chij da normal wasse met die Van Gogh in Holland gedaan hebben."
- "Neen."
- "Ikke wel en als zun het nie gedaan hadden, dan had ik het gedaan.
- "Dan bent u goe zot!"
Op dat moment begon er zich een seutje te mengen: "Sorry meneer. Mijn vriend is uit Ghana en ik ben heel tolerant, maar dat gaat erover."
- "Zwijge bitch! Ik heb oe niks gefracht. Stoeme koei! In Afrika da zijn beesten. Die mensen eten elkaar op. Chij met oew friend uit Ghana."
Het seutje zweeg. Ondertussen keek Jan en alleman al naar ons. Ikke nog vrij kalm:
- "Terroristen zijn ook beesten."
- "Da's nie waar. Wij haten oele en oele levenstijl."
- "Waarom woonde hier dan nog? Gaat dan terug van waar ge gekomen zijt!"
- "Chelaaaaaaas. Da kannek nie. Ik ben hier geboren."
- "Typisch! Toch verklaard dat niet uw vreemde houding en gedrag."
- "Gij tegen mij zijn en niks van de wereld kenne. Ge kent niks van politiek."
- "Ik ken meer van de wereld en de politiek dan u ze!"
- "'s Nie waar. Gij hebt thuis geen satelliet en kunt niet naar Arabische posten zien."
- "Toch wel. Da's allemaal vuil propaganda! Ik moet nu wel uitstappen. Ik vond gewoon dat u raar deed en uw gedrag is er duidelijk over..."
En ik stapte uit
__________________
Beter een beetje raar dan doodnormaal
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th November 2004, 23:15
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Zijn Nederlands was dan op z'n minst toch beter dan "de Nederlands" van menig Waals politicus.

Nee, serieus, gesteld dat het verhaal hieronder gebeurd is zoals het beschreven werd, dan kan ik kort zijn: wegsturen die handel.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th November 2004, 23:20
yannick.staelens's Avatar
yannick.staelens yannick.staelens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Vlaanderen/Nijlen
Posts: 105
Mss helpt het om te zeggen dat dit verhaaltje is gestuurd door iemand die links stemt???....
__________________
Beter een beetje raar dan doodnormaal
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 18th November 2004, 00:20
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Originally posted by yannick.staelens
Mss helpt het om te zeggen dat dit verhaaltje is gestuurd door iemand die links stemt???....


'Helpen' om wat te doen? Helpen om te constateren dat de reactie van die autochtoon al bij al heel gematigd en al bij al heel rustig is gebleven? Of bij het constateren dat iemand die duidelijk het Noorden (en alle andere windstreken er bij) is kwijt geraakt, inderdaad niet veel meer dan alleen maar onzin kan uitkramen? Of moet de man die in dit verhaaltje als hoofdpersonage wordt opvoerd, voor méér staan dan alleen zichzelf, nl. als symbool voor een hele groep? En welke groep mag dat dan wel zijn? Dé zwarten? Dé islamieten? Dé lagere/laagste sociale klasse? Of is het 'gewoon' een van de velen die nooit dezelfde kansen hebben gekregen als wijzelf? Waarbij je vervolgens bij deze laaste categorie heel triestigweg moet bij constateren dat hun miserie 'succesvol' gekaapt is door een kliek islamfundamentalisten die blijkbaar religieus brood heeft gezien in de oorlog van 'allen tegen allen'... (triestig, omdat de islam zich in zijn geschiedenis doorgaans als vrij tolerant heeft laten kennen jegens andersgelovigen)...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 18th November 2004, 09:09
yannick.staelens's Avatar
yannick.staelens yannick.staelens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Vlaanderen/Nijlen
Posts: 105
Citaat:
gesteld dat het verhaal hieronder gebeurd is

Hiermee bedoelde ik dat het niet 1 of andere extreem rechts stemmende racist was die dit verhaaltje zomaar uit zijn duim zuigt om een beetje op te vallen, ik ken de persoon die dit geschreven heeft en ik weet dat hij links stemt.. dus waarom zou hij hierover liegen?
__________________
Beter een beetje raar dan doodnormaal
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 18th November 2004, 09:19
yannick.staelens's Avatar
yannick.staelens yannick.staelens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Vlaanderen/Nijlen
Posts: 105
Citaat:
al bij al heel gematigd en al bij al heel rustig is gebleven?

Ik denk dat dit van persoon tot persoon afhangt dan Ik vind dat die persoon juist verre van rustig bleef..

Citaat:
Allemal fuil propachanda van die joden. Niks waar. Als ik die Bush z'n kop zie dan heb ik zin om te moorden.
"Terroristen zijn ook beesten."
- "Da's nie waar. Wij haten oele en oele levenstijl."


Bij mij komt dit zeer hard over dat deze man alles en iedereen in België verfoeid en dat hij terrorisme juist een zeer goede oplossing vind voor zijn problemen?
Ik heb dit verhaaltje niet op het forum gezet om een hele groep te veroordelen.. maar enkel om te laten zien dat je zo'n mensen sneller tge komt dan je denkt en omdat ik een mooi voorbeeld vind van hoe sommige mensen die hier in belgië zijn over alles denken!!!
__________________
Beter een beetje raar dan doodnormaal
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 18th November 2004, 13:12
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Nee, Barst had het over de autochtoon die rustig is gebleven, wat ook zo is. Hij zegt duidelijk dat de andere (de allochtoon, neem ik aan) duidelijk het noorden kwijt is, maar dat geen generalisaties met zich mee mag brengen.

En ik blijf bij mijn eerste stelling, iemand die duidelijk stelt dat hij een terrorist is, en dat moet hij voor mij niet eerst bewijzen, moet worden weggestuurd.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 18th November 2004, 18:22
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Meerhout
Posts: 142
Ik sluit mij aan bij kenny , beter voorkomen dan genezen!
__________________
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
Suggesties voor een andere wereld Barst P.A.V. 0 21st November 2004 18:46
Tekstevaluatie voor cursus RZL in ILSO 2004-2005... Barst Artikels & Boeken 2 9th November 2004 17:35
'Zure Zondag': een minder oppervlakkige analyse... Barst Cultureel-maatschappelijk 7 30th June 2004 11:50


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.