actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th April 2008, 01:37
jefdaemen's Avatar
jefdaemen jefdaemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Massenhoven
Posts: 136
Orgacom in mijn thuishaven!

Nu ik toch bezig ben met posten wil ik dit even in de kijker zetten. Orcacom, een afvalverwerkingsbedrijf voor plantaardig en dierlijk afval, wilde zich in massenhoven vestigen. Nu is Massenhoven (mijn thuishaven) nog steeds een bewoonde gemeente. Er was dus niemand echt mee opgetogen dat deze firma zich in Massenhoven zou vestigen. Uiteraard zat ik, als student biologie en T.O. tussen twee vuren. Langs de ene kant moet ik aan het milieu en aan duurzame energie denken, langs de andere kant denk ik ook aan de volksgezondheid. Hieronder vind je het artikel van Gva:

Het schepencollege van Zandhoven heeft maandagavond beslist ongunstig advies te verlenen aan de provincie inzake de milieuaanvraag van de firma Orgacom voor Massenhoven. Het schepencollege sluit zich hierbij aan bij de ongunstige adviezen van de milieuraad en de GECORO.

De gemeentelijke milieuraad en de Gemeentelijke Commissie voor Ruimtelijke Ordening (GECORO) verleenden al ongunstig advies voor de milieu-aanvraag van de afvalverwerkende firma Orgacom, die zich wil vestigen in Massenhoven. De belangrijkste motivatie bij deze organen was dat het dossier onvolledig is en onduidelijkheden bevat. Zo beloofde Orgacom dat er geen open overslag van afval zou plaatsvinden in Massenhoven, maar staat er op de plannen wel een weegbrug ingetekend.

Het schepencollege volgt nu de motivering van de adviesorganen. “Wij hebben altijd duidelijk gesteld dat wij ons eerst wilden laten adviseren door de milieuraad en de GECORO. Dat is nu gebeurd, en wij hebben hun bemerkingen overgenomen.

We hielden ook rekening met de ruim 800 bezwaarschriften. Ons negatief advies vertrekt nu naar de provincie”, aldus burgemeester Luc Van Hove (CD&V) gisteravond nog.

Bron: Gazet van Antwerpen - 18 maart 2008
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.