actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2016, 23:54
Jan V*n Meensel Jan V*n Meensel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Grobbendonk
Posts: 26
Clinton: "Nieuw e-mailonderzoek stopte ons momentum"

De verliezende presidentskandidate Hillary Clinton verwijt de FBI haar momentum gestopt te hebben, vlak voor de verkiezingen van 8 november. Dat schrijft The Washington Post.

Op 28 oktober maakte FBI-directeur James Comey in een brief aan het Amerikaanse Congres bekend dat hij het onderzoek naar de e-mails van Clinton zou heropenen. Vrijwel meteen zakte Clinton terug in de peilingen. Op 6 november, amper twee dagen voor de verkiezingen, werd Clinton vrijgepleit: "Geen nieuwe conclusies", klonk het.

Maar het kwaad was geschied. En mogelijk heeft deze zaak Clinton het presidentschap gekost. Dat gaf de Democrate zelf aan op een conferentie voor de grote geldschieters van haar campagne, meldt The Washington Post. "Er zijn veel redenen waarom een verkiezing als deze niet succesvol kon worden afgerond", zei ze. "Maar onze analyse is dat de brief van Comey, die ongegronde twijfels opwierp, ons momentum stopte."

Timing

"We zakten [in de peilingen], en we moesten hard werken om ons voordeel te behouden. Tot het laatste weekend hadden we dat ook. We stonden weer voor in de strijdstaten, op twee na, en we stonden voor in strijdstaten die we uiteindelijk verloren hebben."

"Na het derde debat voelden we ons heel goed over waar we stonden." In dat debat zei Trump dat hij de uitslag van de verkiezingen niet noodzakelijk zou aanvaarden, een uitspraak die hem van buiten én binnen zijn partij op veel kritiek kwam te staan.

De 'vrijspraak' van FBI-directeur Comey op twee dagen van de verkiezingen deed ook niet veel goeds, zo vindt de Clinton-campagne. Veel Trump-kiezers zagen in die timing net een complot, wat hen naar de stembus dreef.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/c...entum-bfc1f436/
Gevonden in 'De Morgen' op 12/11/2016 om 23:20

Eigen mening:
Op dit moment is het natuurlijk pijnlijk voor Clinton om op deze manier te verliezen. Haar e-mailschandaal heeft haar nooit echt goed gedaan. Misschien was het beter om niet mee te doen voor het Amerikaans presidentschap. Zo had ze altijd al een kleine handicap door hieraan mee te doen. Dat de FBI nog zoveel moeite wilde doen om alles uit te klaren voor de verkiezingsdag zorgt bij iedereen voor vraagtekens. Ik denk persoonlijk ook dat de FBI Clinton zo laat mogelijk nog in een goed daglicht wilden zetten. Zodoende dat de kiezer dit wel zou onthouden. Ik zou als Trump-stemmer daar ook een complot in zien.

Eerlijk gezegd vind ik het dus een beetje flauw dat haar falen gemaskeerd moet worden door fouten bij de FBI. Ik zie persoonlijk de grote omkeer in haar laatste grote speech in Noord-Carolina. Waar Clinton Lady Gaga en Bon Jovi mee op het podium stonden. Dat een presidentskandidaat zoveel moeite nodig heeft om stemmers te zoeken door bevriende bekendheden op het podium te brengen was ongezien. Het zag er zo Amerikaans plastiek uit dat 'normale' mensen er misselijk van werden volgens mij. Trump heeft daar dan ook dankbaar gebruik van gemaakt door gewoon te verkondigen dat hij niemand nodig heeft uit Hollywood om iets te kunnen verwezenlijken en liever een hardwerkende mens aan zijn tafel had dan één van die sterren. Je ziet dan ook direct van waar zijn stemmen komen.

Dus als ik Clinton was zou ik niet te veel wijzen naar anderen en eens kijken naar eigen rangen, want door deze vele fouten in haar race naar het witte huis heeft dat inderdaad haar het presidentschap gekost.
We zullen zeggen dat de sluwste van de twee gewonnen heeft...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.