actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2010, 19:43
henrothy.robine henrothy.robine is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: beerse
Posts: 81
Elke nacht één agent voor 13.000 burgers

In het Vlaams Gewest waakt er 's nachts slechts één politieman over de veiligheid van 13.000 burgers, zo blijkt zaterdag uit een studie van de redactie van Het Laatste Nieuws. Tijdens weekendnachten is dat één agent voor 10.000 inwoners, maar ook dat wordt als ontoereikend aanzien.

Vooral op het platteland en in rustige gemeentes rond grote agglomeraties is er 's nachts een zwaar tekort aan blauw op straat.

Van alle Vlaamse provincies is Limburg het slechtst bedeeld, West-Vlaanderen scoort het best.

Minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom laat in een reactie alvast weten dat ze hier verandering in wil brengen. Ze wil meer manschappen door kleinere politiezones te laten samensmelten tot grotere zones. Op die manier wil ze een betere nachtpermanentie verzekeren.

Bron: www.standaard.be

Eigen mening: Ik vind dit persoonlijk een heel schokkende conclusie. Deze studie gaat bij veel mensen de ogen openen volgens mij. Het is heel bizar dat er slechts één politieagent is voor 13.000 burgers. Dat mevrouw Turtelboom hier iets aan wil doen is volgens mij geen kwestie van willen maar van moeten. Ikzelf voel me niet veilig wanneer ik alleen over straat wandel 's nachts, betere politiecontrole en meer manschappen lijkt me een goede oplossing voor dit probleem.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.