actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2009, 20:16
jolien.ceulemans jolien.ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 94
Eerste administratieve sancties voor inburgeraars

Eerste administratieve sancties voor inburgeraars
In september en oktober werden de eerste administratieve sancties opgelegd aan personen die zich niet hielden aan hun inburgeringsverplichtingen. In totaal werden tijdens die maanden 15 boetes opgelegd. Het boetebedrag schommelde tussen 60 en 150 euro.


Slechts één boete tijdig betaald
Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister van inburgering Geert Bourgeois op een schriftelijke vraag van Filip Dewinter (Vlaams Belang).

In 13 gevallen had de betrokkene zich niet tijdelijk aangemeld. Er werden ook twee boetes opgelegd voor een inbreuk om het inburgeringscontract te tekenen. Van de zes boetes, waarvan de betalingstermijn al overschreden werd, was er slechts één tijdig betaald. De Vlaamse handhavingsambtenaar stuurde reeds een herinneringsbrief naar de vijf personen die niet tijdig betaalden. (belga/lb)

Bron: www.hln.be

Eigen mening: Ik vind het goed dat de personen die zich in België komen vestigen, moeten voldoen aan enkele inburgeringverplichtingen. Door sancties in de vorm van geldboetes op te leggen, zou ik denken dat de druk op die mensen zou vergroten, om hun administratieve verplichtingen in orde te brengen, tot ik het aantal tijdige boetes opmerkte. Slechts één iemand van de vijftien kon tijdig betalen!
Hierbij stel ik mij dan toch de vraag of ze er niet gewoon hun laars aan lappen of ze ook daadwerkelijk niet in staat zijn dit bedrag te betalen. Het bedrag is namelijk niet niets, 60 tot 150 euro…
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2009, 21:02
Naime.Ozdemir Naime.Ozdemir is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 27
Ik werk als leerkracht maatschappelijke oriëntatie voor nieuwkomers (inburgeraars) en vind het goed dat het nieuws over administratieve boetes bekend gemaakt wordt in de pers. Tot vorig jaar was er sprake van boetes maar werd het nooit toegepast. Dit had tot gevolg dat sommige inburgeraars het inburgeringstraject aan hun laars lapten. Want ja, het was duidelijk voor hen: blaffende honden bijten niet. Dus er zou geen boete volgen.
Dit jaar is er grondig werk van gemaakt en vallen nu natuurlijk de eerste boetes in de bus. Het persbericht maakt dat het nu ook serieus zal genomen worden door de verplichte inburgeraars.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.