actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2011, 08:27
EvelienBroeckx EvelienBroeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arensdonk
Posts: 117
Nachttrein rijdt alleen voor NMBS-personeel

De allerlaatste trein op de lijn Eupen-Brussel-Oostende die door de NMBS vier maanden geleden geschrapt werd, rijdt nog altijd verder tot Oostende. Zonder reizigers, maar met personeel. Dat bericht De Morgen vrijdag.
.Het afschaffen van trein 545 gebeurde onder luid protest. Vandaag passeert de trein echter nog elke nacht in station Gent-Sint-Pieters, aangezien hij 's ochtends weer in Oostende moet staan.

De trein inzetten als een normale commerciële trein is volgens de NMBS echter niet zo simpel. 'Dan hebben we bijvoorbeeld opnieuw een treinbegeleider nodig. Bovendien is de trein in het huidige systeem al helemaal gecontroleerd en gekuist wanneer hij aankomt in Oostende, zodat het personeel hem meteen kan achterlaten voor de volgende ochtend.' Ook zou het traject van de trein niet steeds meer via Brussel verlopen.

Bron: De Standaard
Eigen mening:
Een trein laten rijden zonder passagiers? Als de trein 's ochtends toch weer in Oostende moet staan, waarom pikken ze dan onderweg geen passagiers meer op? Mij lijkt het veel voordeliger als de trein vol zou zitten met passagiers i.p.v. met enkele personeelsleden die toch 'gratis' rijden.
Bij het argument van de nodige treinbegeleider heb ik ook mijn bedenkingen. Als er sowieso personeel van de NMBS aanwezig is op de trein, waarom laat men deze mensen dan niet werken? Als ik op de NMBS zou werken, dan zou ik het niet erg vinden om nog 1 rit langer te doen. Je moet toch sowieso die trein nemen om naar huis te gaan. Ik zou het zien als 'twee-in-één': naar huis gaan én verdienen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.