actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2016, 15:49
Toon.V*nHoof Toon.V*nHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Vosselaar
Posts: 70
Clinton blijft in pole position voor presidentschap, maar Trump nadert snel

Indien er in de VS nu presidentsverkiezingen zouden zijn, dan zou de Democratische kandidate Hillary Clinton het halen van de Republikein Donald Trump die wellicht de investituur van zijn partij krijgt. Dit blijkt dinsdag uit een opiniepeiling voor het NBC News, dat ook aangeeft dat de vroegere minister van Buitenlandse Zaken terrein heeft verloren.

Clinton heeft in de jongste enquête drie procentpunt voorsprong op de vastgoedmagnaat, waar dat vorige week nog vijf procentpunt was. De peiling is gehouden van 9 tot 15 mei, onder 14.1000 volwassenen van wie er 12.507 zeggen dat ze geregistreerde kiezers zijn. De foutmarge bedraagt plus en min 1,2 procentpunt.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160517_02292503

Nu Trump als kandidaat van de Republikeinse kant naar voren komt en Clinton de Democraten zal vertegenwoordigen, kunnen we een duidelijk beeld scheppen van de nakende verkiezingen.
Momenteel naderen we de eindspurt van de voorverkiezingen en de VS lijkt zo onzeker en onderling verdeeld als een tienjarig kind dat zijn favoriete speelgoed moet kiezen.
Hoe hilarisch het ook zou zijn om Trump aan de macht te zien, zou de pret na een maand wel voorbij zijn en al zeker geen vier jaar aan te houden zijn. Ik stel me vervolgens de kritische vraag: Wie neemt momenteel de VS nog serieus en waarom?

Ik geloof dat de VS zichzelf nog serieus neemt, maar ik neem een land dat een verwende miljardair en een machtsgeile ex-First Lady als uitverkorenen naar voren duwt boven verschillende bekwame politici (Sanders, Webb, Rubio, Cruz, ...) niet langer serieus.
De enige reden waarom ik (en ik geloof de meerderheid van de wereldbevolking) deze verkiezing nog een beetje serieus neem, is dat het wel om de VS gaat! Het self-proclaimed boegbeeld van de moderne, westerse maatschappij, de wereldwijde nummer één waar alles groter, beter en sterker is dan in andere landen. Als zo'n land zichzelf de grond in jaagt, komt er ruimte vrij voor andere politieke grootmachten en kan de wereldpolitiek zoals wij hem kennen serieus veranderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.