actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2015, 19:29
nicolas.j*cobs nicolas.j*cobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vosselaar
Posts: 20
Rutten aan spoorbonden: "U dient alleen uw eigen belang"

Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten heeft vandaag op het Open Vld-congres fors uitgehaald naar de spoorbonden, die voor januari vijf stakingsdagen hebben aangekondigd. "U dient alleen uw eigen belang", klonk het. "Als u echt respect heeft voor de pendelaars, dan trekt u die stakingsaanzegging in."

De spoorbonden willen staken tegen een aantal productiviteitsverhogende maatregelen die de directies van NMBS, Infrabel en HR-Rail willen doordrukken. Ze kondigden een 48 uren- en een 72 urenstaking aan in januari.

Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten zegt dat hervormingen bij de NMBS noodzakelijk zijn. "Wanneer zou u overwegen om de trein te nemen? Als u zeker bent dat de treinen rijden. Als u zeker plaats hebt om te zitten. Als u tijd wint in de trein, in plaats van tijd te verliezen in de file", zei Rutten. "Helaas is dat niet het geval. Daarom zijn die hervormingen nodig. Zonder vertraging, zonder uitstel. De zelfrijdende auto komt eraan en die staakt nooit."

"Ik heb veel respect voor het middenveld, en dat meen ik, maar tegen de spoorbonden die het land absoluut willen platleggen, zeg ik: u dient alleen uw eigenbelang, u dient alleen uw privileges, u dient alleen uzelf."

Het partijcongres nam overigens een voorstel aan om het openbaar vervoer verder te liberaliseren en om de openbare vervoersmaatschappijen zoals de NMBS, De Lijn en de MIVB op termijn te privatiseren. Een ander goedgekeurd voorstel geeft vakbonden rechtspersoonlijkheid "om aan te zetten tot verantwoordelijkheidszin en constructief overleg".

Bron: http://www.demorgen.be/economie/rut...elang-b372b546/

Eigen mening: Ik vind dat Gwendolyn Rutten gelijk heeft. Tegenwoordig kan je niet meer snel met de trein reizen. Je bent bijna even rap met de auto dan met de trein. Ik neem niet vaak de trein, maar als ik hem neem heb ik er problemen mee. Als de spoorbonden staken zijn de reizigers met de trein het slachtoffer ervan. Ik vind dat de trein nemen tegenwoordig geen luxe meer is. Ik persoonlijk reis liever met de auto dan met de trein.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th December 2015, 21:12
S*ijn Verbraecken S*ijn Verbraecken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Net zoals Nicolas moet ik Gwendolyn Rutten gelijk geven. Ze maken de NMBS er niet populair mee. De reizigers geraken er gefrustreerd van en moeten altijd maar oplossingen zoeken. Mensen nemen sneller de auto omdat men vaak het risico niet wil nemen om te laat op het werk te komen. Wanneer er dan stakingen komen, werkt men dit nog meer in de hand.
Dat er hervormingen moeten komen, daar ben ik het volledig mee akkoord. Treinen die stipt rijden, in sommige steden een uitzondering. In spitsuren moet je dan ook nog eens geluk hebben dat je een plaats hebt om te zitten.
Maar persoonlijk vind ik het grootste probleem de prijs. Hier moet over nagedacht worden. Men promoot openbaar vervoer, maar het is heel duur. Als je met de trein naar de zee wil rijden, is het reizen met een auto veel goedkoper. Wanneer je hier iets aan doet, trekt de NMBS veel meer reizigers aan.
Kortom, met het staken geeft men een signaal maar men snijdt meer in hun eigen vel dan dat het waarschijnlijk oplevert.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.