actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2010, 14:12
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Maingain roept op onderhandelingen met De Wever stop te zetten

FDF-voorzitter Olivier Maingain heeft dinsdag opgeroepen de onderhandelingen met zijn N-VA-collega Bart De Wever stop te zetten.

Maingain hekelde daarbij "de destructieve logica van zijn duivelse spel, waarin hij altijd de bovenhand haalt". Die logica heeft slechts geleid tot nooit geziene Franstalige toegevingen, oordeelt de FDF’er.

Volgens Maignain zijn de Franstaligen nog nooit zo ver gegaan in hun toegevingen inzake bevoegdheidsoverdrachten en de "copernicaanse revolutie in de financieringswet" als de drie Franstalige partijen die nu rond de onderhandelingstafel zitten (PS, cdH en Ecolo).

Op een persconferentie liet de FDF-voorzitter nog optekenen dat de economische en financiële situatie oplegt dat er snel een regering moet komen om de problemen aan te pakken. "Indien dat niet gebeurt, legt men het hoofd voor twintig of dertig jaar op het kapblok", besloot hij, verwijzend naar de noodzaak om de staatsschuld terug te dringen.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20101214_054

Mijn motivatie:
Ik denk niet dat iemand lessen te trekken heeft van Olivier Maingain of het FDF. Als volgens FDF de N-VA niet aan tafel mag zitten, zouden zij dat zelf ook niet mogen doen. Het was het FDF dat in 2007 mee aan tafel zat en ook tijdens de onderhandelingen van BHV in 2010, makkelijk onderhandelen met Maingain is dus iets anders. De Wever is wel een liefhebber van de liberalen, maar ik denk niet dat het er makkelijker op zou worden mocht er met de liberalen onderhandeld. Dan komt Open VLD (de onbetrouwbare partner uit Leterme II) en MR met kartelpartner FDF bij aan tafel. Of dat zo positief is voor De Wever is dus nog afwachten ... MR zegt vandaag: "wij blijven beschikbaar om te onderhandelen" terwijl kartelpartner FDF de N-VA aan de kant schuift. Daar zie ik dan ook een gapende kloof in dat kartel. Ik ben het niet eens met Maingain om de N-VA aan de kant te schuiven. De kiezer moet gerespecteerd worden en als de N-VA de grootste Vlaamse partij geworden is, is het evident dat deze bij aan tafel schuift. Van de toegevingen van de Franstaligen staat Maingain misschien versteld, maar de hersenkronkel die bij Maingain nog scheef zit is denk ik dat de Franstaligen als minderheid in België niet álles kunnen blijven blokkeren, wat zij al jaren gedaan hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.