actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2010, 11:49
michaël.roothooft's Avatar
michaël.roothooft michaël.roothooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Heultje
Posts: 29
Leterme: "CD&V stapt niet in een regering zonder N-VA"

Leterme: "CD&V stapt niet in een regering zonder N-VA"

Ontslagnemend premier Yves Leterme zegt vandaag in verschillende Franstalige kranten dat zijn partij CD&V niet tot een volgende regering zal toetreden zonder de N-VA. Tegelijk toont hij zich genegen voor het nieuwe voorstel dat bemiddelaar Johan Vande Lanotte uitwerkte rond de financieringswet.

Zaterdag stelde FDF-voorzitter Olivier Maingain de Franstalige partijen voor met de MR een regering zonder N-VA op de been te brengen. "De N-VA moet deel uitmaken van de volgende regering", reageert Leterme vandaag in Le Soir en de kranten van Sud Presse. "Ik zeg u heel duidelijk dat de CD&V niet in een regering stapt zonder de N-VA." Volgens de regeringsleider maakt de verkiezingsuitslag van 13 juni een bewindsploeg zonder N-VA ondenkbaar.

Gevraagd naar de discussies over de financieringswet benadrukt hij voorts dat het nodig is voldoende fiscale capaciteit op het federale niveau te houden. En niet alleen om de schuld te beheersen. "Ik ben christendemocraat, en de sociale zekerheid is belangrijk in mijn ogen", aldus Leterme. "De tweede nota van Johan Vande Lanotte, die geënt is op het voorstel van cdH, daar zitten goede elementen in. We moeten daarmee verder", vult hij aan in De Morgen.

In diezelfde krant stelt de premier nog dat de N-VA van Bart De Wever voor hem op zijn minst de indruk (geeft) dat ze al naar de exit toewerkt. "Het moet de betrachting zijn van de verkiezingsoverwinnaars om een akkoord te sluiten. Ik weet alleen niet of dat nog wel hun betrachting is", besluit hij. (belga/adv)

bron: http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-fo...nder-N-VA.dhtml

Eigen mening:
Ik ben het helemaal mee eens met Yves Leterme. Een nieuwe regering zonder N-VA zou gewoon rampzalig zijn. Ten eerste N-VA is noodzakelijk om de belangen van de vlamingen te verdedigen bij de financieringswet. Zodra er een regering is zonder N-VA zou de financieringswet er direct door zijn die eigenlijk de franstalige gemeenschap alleen maar voordelen biedt.
Ten tweede N-VA heeft de verkiezingen op 13 juni eerlijk gewonnen en kwam daaruit als de grootste partij. Zelfs de regeringsleider zegt dat de verkiezingsuitslag van 13 juni een bewindsploeg zonder N-VA ondenkbaar
Kortom wat zijn we zonder die Bart De Wever en zijn N-VA. ( waarschijnlijk slechter) In mijn ogen zou dit ondenkbaar zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.