actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2012, 08:20
C*arlotte Lodewyckx C*arlotte Lodewyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 107
Ronald Janssen laat 144.000 euro spaargeld verdwijnen

Ronald Janssen laat 144.000 euro spaargeld verdwijnen

In de weken voor zijn proces liet Ronald Janssen 144.000 euro van zijn spaarrekeningen afhalen. Waar het geld naartoe is, blijft een raadsel. Dat schrijft Het Laatste Nieuws vrijdag.
De nabestaanden van de slachtoffers van Janssen kregen na het proces een schadevergoeding van in totaal 368.000 euro toegekend, maar zagen nog geen cent van dit bedrag. Nochtans had Janssen na zijn arrestatie een kapitaal van 144.000 euro verspreid over verschillende rekeningen in zijn bezit. Dat geld werd niet in beslag genomen omdat het geen rechtstreeks verband had met de misdaden. Het huis waar hij Annick Van Uytsel om het leven bracht werd wel verzegeld en wordt binnenkort openbaar verkocht.
Toen duidelijk werd dat hem een torenhoge straf en daarbijhorende schadevergoeding te wachten stond, gaf Janssen de opdracht om zijn rekeningen leeg te halen. De politie onderzoekt nu wie die persoon is.
Ronald Janssen werd tot levenslang veroordeeld voor de moord op Annick Van Uytsel in 2007 en op het koppel Shana Appeltans en Kevin Paulus in 2010.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/artikel/det...121019_00340377

Mening: Ik vind het vreemd dat Ronald Janssen zomaar de opdracht kan geven om 144.000 euro van zijn rekeningen te laten halen. Als iemand zulke zware feiten heeft gepleegd, lijkt het me niet meer dan logisch dat alles van die persoon in beslag genomen wordt. Wat ik me ook afvraag: wie zou dit voor hem willen doen?
De schadevergoeding had voor de familie van de slachtoffers misschien een kleine troost geweest, maar nu blijven ze voor een tweede keer in de kou staan. Hopelijk wordt het geld vlug teruggevonden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th October 2012, 10:59
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 87
Ik ben het volledig met jou eens, Charlotte. Ik vind het totaal ongepast dat deze persoon zijn bezittingen niet zijn afgenomen. Het is al gebleken dat gevangenen instaat zijn om in contact te komen met de buitenwereld en zo zaakjes laten opknappen. Ik denk dat er dringend iets moet veranderen aan de rechten van gedetermineerden! Het is niet voor niets dat deze personen worden opgesloten. Ze worden afgesloten van de buitenwereld, dus hebben hun persoonlijke bezittingen niet nodig? Ik denk zelfs dat geld een gevaarlijke factor wordt in een situatie als deze.

Je stelt de vraag welke persoon in staat zou zijn Ronald zijn eisen uit te voeren. Ik denk persoonlijk dat je ervan zou verschieten hoeveel mensen dit zouden kunnen. Ik hoop dat ze deze persoon snel vinden en hem hiervoor zullen sanctioneren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.