actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th February 2005, 17:34
nathalieh nathalieh is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: hulshout
Posts: 1
Kan 'zwarte doos ' toekomst voorspellen??

Toestel dat getallenreeksen produceert, slaat tilt vlak voor wereldschokkende gebeurtenissen. Een zwarte doos, niet groter dan 2 pakjes sigaretten, die zowel de aanslag op de Twin Towers als de komst van de tsunami heeft voorspeld? Het klinkt als sciencefiction, maar niets is minder waar. Topwetenschappers uit 41 landen zijn ervan overtuigd dat we dankzij de Random Event Generator in de toekomst kunnen kijken!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th February 2005, 17:41
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
even wat meer uitleg graag.
Ik kan volgen dat die zwarte doos had "zien aankomen" dat de twin towers geraakt zouden worden enz.
Maar wat bedoelen ze dan met "in de toekomst kijken"?
Een zwarte doos kan toch niet weten wie wanneer met welk toestel in een bepaald gebouw wil vliegen?
Ik snap er eigenlijk niet zoveel van
Is er ergens een site met wat meer info ofzo? Of vanwaar heb je deze info?
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th February 2005, 18:54
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Orgineel gepost door judithgielens
even wat meer uitleg graag.
Ik kan volgen dat die zwarte doos had "zien aankomen" dat de twin towers geraakt zouden worden enz.
Maar wat bedoelen ze dan met "in de toekomst kijken"?
Een zwarte doos kan toch niet weten wie wanneer met welk toestel in een bepaald gebouw wil vliegen?
Ik snap er eigenlijk niet zoveel van
Is er ergens een site met wat meer info ofzo? Of vanwaar heb je deze info?


Dat was een artikel uit Het Laatste Nieuws van vrijdag of zaterdag als ik me niet vergis. Het ging om een toestel, een soort rekenaar, dat niks anders doet dan willekeurige getallen produceren om zo een statistisch gemiddelde te krijgen. Normaal zou je dan, als je die gemiddeldes in een grafiek zet, een quasi rechte lijn bekomen.

Nu bleek dat als ze die grafiek bekeken er soms pieken waren, die net (toevallig) samenliepen met zogenaamde grote gebeurtenissen zoals 9/11 en de tsunami.

Men denkt dus dat we door ons collectief onderbewustzijn een soort 'energieveld' creëeren dat die getallenreeks beïnvloed en ons kan waarschuwen voor dat soort gebeurtenissen.


Disclaimer: 'k Ben de laatste tijd weer in een X-files mania (heb alle seizoenen op dvd en ben nu elke episode terug aan't bekijken) dus als ik ergens iets verdraai, verkeerd uitleg of gewoonweg fout ben, gelieve me dat dan niet kwalijk te nemen. 'k Heb namelijk wat moeite met beide science-fiction verhalen uit elkaar te houden... ;-)
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.