actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Sprekende Beelden > Foto van de week
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th September 2007, 01:22
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Metro Moskou: indrukwekkend!

Metro Moskou: indrukwekkend mooi! In tegenstelling tot de veel minder mooie kant die het land op politiek vlak kenmerkt...
Bijgesloten Bestanden
Bestandstype: pps METRO MOSKOU.pps (2.15 MB, 72x gelezen)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th September 2007, 12:13
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 169
Daar kunnen ze in België en omstreken nog iets van leren

indrukwekkend
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th September 2007, 19:15
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Daar hebben ze veel geld ingestoken. Maar het resultaat mag er zeker zijn. Zo mogen ze de metro-en treinstations ook wel verbouwen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 25th September 2007, 21:15
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Mooi mooi, daar is dus het geld van die rijke Russen naartoe ...

(Misschien een beetje sarcastisch, maar in bepaalde omstandigheden moeten mooie gebouwen misschien geen voorrang krijgen...)
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 25th September 2007, 22:09
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Believing Bart
(Misschien een beetje sarcastisch, maar in bepaalde omstandigheden moeten mooie gebouwen misschien geen voorrang krijgen...)

Niet sarcastisch, terecht!
Het is inderdaad een prachtige metro, maar als je weet hoeveel mensen er in mensonterende omstandigheden leven in het mooie Rusland, kijk je toch met een ander oog naar zulke 'uitspattingen'.
Anderzijds is het als 'clochard' wel aangenamer slapen/leven in zo'n metro...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 2nd October 2007, 15:21
Stefan's Avatar
Stefan Stefan is offline
Usager enregistré
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Oevel City
Posts: 76
Prestige

Dit lijkt veeleer op een paleis dan op een metrostation. Soms heeft een land bij het ontwerp van zulke zaken maar één ding voor ogen : prestige. Ik denk niet dat hier veel meer achter zit.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 23rd October 2007, 18:50
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: balen/vorselaar
Posts: 180
Oeh, zouden ze daar geen nieuwe reeks van "Kulderzipken" willen maken?
Of misschien kan studio 100 er haar intrek nemen, kwestie van die internationale doorbraak wat te bevorderen (denken we aan het kasteel in Disneyland).
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 24th October 2007, 12:59
Sven De Pooter Sven De Pooter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 60
moskou

Is dit nog een metro? het is juist een museum. dus voor diegene die eensgraag gratis naar een museum gaan: ga gewoon naar de metro van moskou. iedereen vind er wel zijn smaak. het enege minpunt is misschien wel het koude weer.

greetz,
sven
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 6th November 2007, 21:39
kevin pluym kevin pluym is offline
kevin pluym
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Berlaar
Posts: 96
Exclamation

Ik lees verschillende reacties op de metro van Moskou sommigen vinden het prachtig anderen decadent en pure geldverspilling. Deze laatste groep wil ik wel even op iets attent maken. Ten eerste is de Metro van moskou geboud in communistische tijd (in 1932 starte men met de werken.). En moeten we dus de situatie van toen bekijken en niet de situatie van vandaag. Verder vind ik dat de metro van Moskou een prachtige vertolking is van de communistische idealen. De metro is er immers voor iedereen en de armen eerst!!! Vandaag de dag telt de Moskou’se metro op weekdagen gemiddeld 10 miljoen passagiers. De communistische leiders hadden destijds ook voor een eenvoudige metro kunnen kiezen (het bespaarde geld was dan misschien naar paleizen voor hen gegaan.) maar hebben dit volgens mij niet gedaan om de volgende redenen. Zij zagen een grootse toekomst voor de Sovjet Unie. En omdat ze als communisten veel belang hechten aan gelijkheid hebben ze waarschijnlijk gekozen voor het uitbouwen van zulk prachtig metro net. Zo kon/kan immers iedereen genieten van de welstand waar zij van droomden, en word luxe voor iedereen en niet alleen de leiders bereikbaar. Slechts weinig kapitalisten hebben hun arbeiders ooit zoveel luxe gegund.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 8th November 2007, 01:33
Sepp's Avatar
Sepp Sepp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Leuven
Posts: 37
Geweldig! Echt schitterend, en ik die dacht dat het station van Antwerpen al iets had... Kevin heeft al gepost, dus net zoals in de klas, heb ik daar niets aan toe te voegen!
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 8th November 2007, 11:30
jan voorspoels jan voorspoels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: NIJLEN
Posts: 91
Citaat:
Orgineel gepost door kevin pluym
Ik lees verschillende reacties op de metro van Moskou sommigen vinden het prachtig anderen decadent en pure geldverspilling. Deze laatste groep wil ik wel even op iets attent maken. Ten eerste is de Metro van moskou geboud in communistische tijd (in 1932 starte men met de werken.). En moeten we dus de situatie van toen bekijken en niet de situatie van vandaag. Verder vind ik dat de metro van Moskou een prachtige vertolking is van de communistische idealen. De metro is er immers voor iedereen en de armen eerst!!! Vandaag de dag telt de Moskou’se metro op weekdagen gemiddeld 10 miljoen passagiers. De communistische leiders hadden destijds ook voor een eenvoudige metro kunnen kiezen (het bespaarde geld was dan misschien naar paleizen voor hen gegaan.) maar hebben dit volgens mij niet gedaan om de volgende redenen. Zij zagen een grootse toekomst voor de Sovjet Unie. En omdat ze als communisten veel belang hechten aan gelijkheid hebben ze waarschijnlijk gekozen voor het uitbouwen van zulk prachtig metro net. Zo kon/kan immers iedereen genieten van de welstand waar zij van droomden, en word luxe voor iedereen en niet alleen de leiders bereikbaar. Slechts weinig kapitalisten hebben hun arbeiders ooit zoveel luxe gegund.


volledig mee eens
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.