actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2011, 10:25
vinceloots vinceloots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: arendonk
Posts: 54
Koffie voorkomt prostaatkanker

Koffie voorkomt prostaatkanker
18/05/11, 05u48

Mannen die koffie drinken, lopen een kleiner risico op prostaatkanker dan niet-koffiedrinkers, blijkt uit een omvangrijke studie van de Harvard School of Public Health.

De onderzoekers volgden tussen 1986 en 2008 een groep van 47.911 Amerikaanse mannen, die iedere vier jaar meldden hoeveel koffie ze dronken. Prostaatkanker bleek 20 procent minder voor te komen onder mannen die hadden aangegeven dat ze meer dan zes koppen koffie per dag dronken, dan bij degenen die helemaal geen koffie dronken.

Het meest dodelijke type prostaatkanker bleek zelfs 60 procent minder voor te komen bij de veelvuldige koffiedrinkers. Onder de onderzochte groep mannen die een tot drie koppen per dag dronken, kwam de ernstigste vorm van de ziekte 30 procent minder voor.

Grootste onderzoek
Onderzoekster Lorelei Mucci zegt dat haar onderzoek het omvangrijkste tot nu toe is geweest naar het verband tussen koffie en prostaatkanker, in de VS de meest voorkomende soort kanker.

Cafeďnevrije koffie blijkt hetzelfde effect te hebben als gewone koffie. De onderzoekers zoeken de verklaring vooral in de aanwezigheid van antioxidanten in koffie. Die zitten overigens ook in groenten en fruit. (anp/afp/sam)
http://bron:http://www.demorgen.be/...aatkanker.dhtml

Mening:
Dit artikel toont aan dat je een ziekte niet altijd moet bestrijden met allerlei chemicaliën. Het is ook interessant om te weten dat je preventief kan werken tegen prostaatkanker. Door dagelijks een aantal kommen koffie te drinken kan je de kans op prostaatkanker aanzienlijk verlagen. Je hoeft dus niet eerst ziek te worden om dan een grote kans op genezing te hebben. Je kan het dus ook voorkomen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2011, 00:47
Vanhoof.Stef Vanhoof.Stef is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 71
Ik vind volgende berichtgeving toch wel goed nieuws voor de mannen onder ons. Prostaatkanker staat in de top 5 van meest dodelijke kankers voor mannen in de wereld. Wanneer deze kanker op een dergelijke manier al voor een daling kan zorgen van 20% dan kan dit enkel gezien worden als goed nieuws. Wel zou ik meer statistieken nodig hebben bij dit artikel dan ik hier kan vinden. Het probleem is dat koffie dan ook weer tal van negatieve gevolgen heeft voor het lichaam.

Waar ik aan denk bij het bekijken van dit artikel is een repportage die ik enkele jaren geleden eens zag over het voorkomen van prostaatkanker bij de Japanse man. Dit zou ginder bijna niet voorkomen, de oorzaak van deze kanker ligt dus elders maar door koffie te drinken kan er al heel wat leed bij heel wat mannen voorkomen worden en dat is toch goed nieuws!!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.