actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th April 2015, 13:32
K*tleen.Verberckt K*tleen.Verberckt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 84
Meer dan 50.000 Belgen kunnen beter stempelen dan werken

Door de nieuwe berekening van de inkomensgarantie-uitkering (IGU) lijden 54.000 deeltijds werkenden in ons land elke maand tot 200 euro inkomstenverlies. ‘Als de regering Michel haar plan doorzet om de IGU na twee jaar deeltijdse arbeid te halveren, gaan daar nog eens euro’s vanaf’, klaagt ACV-Limburg aan.

In België krijgen 54.000 deeltijdse werknemers naast hun karig loon een inkomensgarantie-uitkering (IGU). Daardoor houden ze op het einde van de maand iets meer over dan als ze zouden gaan stempelen.

Vaak gaat het om werkloze vrouwen die een deeltijdse job hebben in zware sectoren als de distributie, horeca en schoonmaak.

‘De regering Michel heeft op 1 januari een nieuwe IGU-berekeningswijze ingevoerd. Sindsdien speelden al 700 deeltijds werkenden in Limburg hun IGU kwijt. Zij die hun IGU behouden, leveren tot 200 euro per maand in’, zegt Roland Valkeneers van ACV-Limburg in Het Belang van Limburg.

‘Nog dramatischer wordt het als de regering haar plan doorzet om de IGU na twee jaar deeltijdse arbeid te halveren. Een groot deel van de deeltijds werkenden zullen dan opnieuw tot honderden euro’s inleveren. Daardoor zullen ze minder overhouden dan als ze zouden gaan stempelen.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150409_01621663 (gevonden op 9 april 2015)

Mening: Waar is de regering mee bezig? Ze ontmoedigen de hardwerkende mensen steeds meer. In België hebben wij al enorm hoge belastingpercentages dat van onze loon wordt afgetrokken en nu willen ze ons nog meer geld afnemen. Wij gaan eigenlijk alleen nog maar werken om de regering te kunnen betalen. Ik ben vrij zeker dat een heleboel mensen dit niet gaan pikken.Want zeg nu zelf zou jij je uitsloven als je meer verdient door te gaan stempelen? Ik zou zelf niet gaan werken als ik meer geld zou verdienen door eens per maand een stempeltje te gaan halen. Ik denk dus dat dit gaat leiden tot een stijgend misbruik van ons ondersteuning systeem. Maar ik geef deze misbruikers voor een keer wel gelijk.

Laatst aangepast door K*tleen.Verberckt : 9th April 2015 om 13:42.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th April 2015, 20:40
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Stempelen brengt meer op dan werken

De mening van K*tleen is gefundeerd, duidelijk en zegt wat veel mensen denken. Persoonlijk denk ik er ook zo over. Er zijn veel mensen die niets doen, die zelfs geen moeite doen om werk te vinden. Deze mensen krijgen in verhouding meer geld door te stempelen dan mensen die wel moeite doen om te werken en zelfs erg hard en veel werken. Dit is een beetje de omgekeerde wereld, niet? De regering is met vanalles bezig, maar dat alles heeft als enige doel het sponsoren van de begroting. België heeft wel geld om andere landen te sponsoren, maar voor de eigen bevolking kan er niets af, sterker nog, de bevolking moet steeds meer inleveren. Er zijn veel gaten is het huidige systeem. Net zoals K*tleen geef ik daarom diegenen die niet meer willen gaan werken om die reden groot gelijk. Er leven in België veel mensen in armoede, meer dan we zouden denken. Ik vind het daarom ook enorm jammer dat de regering enkel aan zichzelf en de begroting denkt. Zoals ik het nu zie is België gedoemd te vergaan. Alle bedrijven gaan weg (door de hoge belastingheffing), er komen steeds meer mensen bij (klein percentage Belgen, groot percentage nieuwkomers), doordat bedrijven wegtrekken komen er minder jobs voor meer mensen (zorgt voor een nog hoger werkloosheidscijfer), doordat de economie steeds slechter wordt en ALLE financiële gegevens van IEDEREEN worden nagetrokken krijgen mensen bang iets te kopen en kopen ze liever niets (waardoor de economie nog meer moeilijkheden krijgt) ... . Er moet snel iets gebeuren, anders vrees ik dat het gedaan is met het België dat we nu kennen en zullen we situaties krijgen zoals in Griekenland en Spanje.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.