actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th April 2015, 10:18
E*elyne.Van.Rompaey E*elyne.Van.Rompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Emblem
Posts: 80
Meer dan 45.000 Belgen kunnen hypothecaire lening niet afbetalen

45.782 Belgen zijn er eind vorige maand niet in geslaagd om hun hypothecaire lening af te betalen. Dat is 4,5 procent meer dan een jaar geleden, zo schrijven de kranten van Sudpresse.
Wat betreft het aantal achterstallige contracten is de stijging bij de hypothecaire kredieten gelijkaardig: 34.474 ofwel 5,6 procent meer dan in maart 2014. Goed voor een totaalbedrag van 1.338.143.000 euro (of op een jaar tijd een stijging met 10,9 procent).

Bij de Centrale voor kredieten aan particulieren van de Nationale Bank trekken ze aan de alarmbel. "Aangetrokken door de lage rentes, nemen sommige mensen overhaast een beslissing, zonder uit te rekenen hoe zwaar een lening op hun budget zal wegen", merkt Didier Noël, coördinator bij de Kredietcentrale, op.

Een andere reden voor bezorgdheid zijn de kredietopeningen, die 215.102 Belgen niet meer kunnen afbetalen. Dat is 6,2 procent meer dan in maart 2014, voor een bedrag van 489.459.000 euro (+2 procent op een jaar tijd).

Bron: De Redactie, woensdag 15 april 2015
URL: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2304924

Mening:
De Belgen krijgen het steeds moeilijker om hun hypothecaire leningen af te betalen. Ik ben zelf onder de indruk van de stijgingen en het bedrag van de achterstallige contracten. Tevens vind ik het bedrag van kredietopeningen die niet meer betaald kunnen worden veel te hoog. Niet iedereen heeft het even makkelijk, maar we moeten wel realistisch blijven. Er wordt heel wat reclame gemaakt over leningen. Tevens wordt ook nog eens gezegd dat de rentes laag zijn en dat lenen ideaal is nu. Ik denk dat, net zoals in het artikel wordt aangegeven, mensen te snel een beslissing nemen. We lopen te snel van stapel als we horen dat we minder op onze lening zullen moeten betalen, maar schijn kan wel eens bedriegen. Ik vind dat we de bevolking meer bewuster moeten maken over de gevolgen die lenen met zich mee brengt. Zo denken we twee keer na voor we iets ondernemen. Het gaat tenslotte over een groot bedrag.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.